Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Spin-off reeksen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 06 nov 2015, 16:37 
Die-hard fan

Nu er twee spin-off reeksen zijn met "Amoras" (met ongelooflijk succes) en "J.Rom" (helaas niet zo´n kraker als "Amoras"), zijn er beslist plannen zijdens de uitgeverij en de erven Vandersteen om het oevre van Willy Vandersteen verder met nieuwe spin-offs uit te putten!

"Amoras" was me te heftig!
"J.Rom" vond ik OK.

Als opvolger wens ik me "Robert en Bertrand"!!!!!

Dat zou werkelijk fantastisch zijn!

"De Geuzen" zou ook fijn zijn, maar dat zal niet lukken, want dit is de enigste serie, waar de messter, Willy Vandersteen, het testamentarisch zo wilde, dat die na zijn dood niet voortgezet werd!

Laatst bijgewerkt door Nosferatu op 30 dec 2016, 19:16, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 nov 2015, 15:27 
Forum voor de Fans fan

Ik zie eigenlijk wel iets in "Tits" / "Pats". :) Daar valt heel veel mee te doen, alleen werd die kans nooit benut.

Verder is het wel zo dat we de Franse "Suske en Wiske door ..." nog mogen verwachten, maar dat lijkt eindeloos te duren. Dat is dan ook al zo'n 10 jaar geleden op hoopte. Verschillende tekenaars / schrijvers die hun eigen zin mogen doen met de reeks, zoals bij Robbedoes en Kwabbernoot het geval was. Een volwaardig ongehaast album natuurlijk, geen HLN-SOS-Kinderdorpen toestanden. ;)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 31 okt 2016, 11:23 
Moderator

Citaat:
In een nieuwe stripreeks zit De Rode Ridder niet langer op een paard, maar op een motor. Standaard Uitgeverij laat talentvolle auteurs aan de slag gaan met hun strippersonages na het succes van "Amoras", een nevenreeks van Suske en Wiske. Dat kondigt Johan De Smedt van Standaard Uitgeverij vandaag aan in De Morgen.
The Wolfpack, een groep anonieme, maar bekende stripmakers, zal het erfgoed van de uitgeverij nieuw leven inblazen. Dat is het rechtstreekse gevolg van het commerciële succes van "Amoras" (foto in tekst), de nevenreeks van "Suske en Wiske" die zich afspeelt in het jaar 2047.

""Amoras" was nog maar het begin", zegt De Smedt, creative and concept developer van Standaard Uitgeverij, in de krant. "Kijk, het zou overdreven zijn gewag te maken van een tsunami, maar ik kan je wel verzekeren dat er een vloedgolf aankomt."

Het eerste personage dat aangepakt wordt, is De Rode Ridder. In de adaptatie van Stedho (de enige naam van een maker die voorlopig bekend is) zal De Rode Ridder zich in een hedendaagse context afspelen en zit de Ridder dus niet langer op een paard, maar op een motor. Eind 2017 verschijnt het eerste album in deze reeks.

Alle reeksen van Standaard Uitgeverij, net als hun individuele personages, worden bekeken op een manier die je best omschrijft als "achterstevoren", legt De Smedt uit. "De soms maffe ideeën waar we mee spelen ontstaan enkel als je op een nieuwe, zelfs rebelse manier naar de reeksen van je je jeugd kijkt." Standaard Uitgeverij zal talentvolle auteurs loslaten op de reeksen, namen worden voorlopig nog niet vrijgegeven, maar er zijn mensen uit verschillende milieus gekozen.

Angst voor negatieve reacties?

"Amoras" kon in eerste instantie op weinig goedkeuring in het wereldje rekenen en mogelijk zal er ook smalend gereageerd worden op de Rode Ridder op een motor. Maar daar maalt De Smedt niet om.

Alsof enkel Willy Vandersteen met zijn tijd mocht meegaan
"Willy Vandersteen heeft in zijn leven zo ontzettend veel veranderd in en aan zijn reeksen. Na zijn overlijden leek er een soort stop te staan op al zijn innovaties. Heel vreemd. Alsof enkel hij met zijn tijd mocht meegaan. Niets kon nog. Niets mocht nog. Iedereen is het er gelukkig over eens dat die attitude niet langer mag gelden. Laten we nu alsjeblief even weggaan van het conservatieve ideeëngoed en jonge stripmakers hun ding laten doen. Dit is geen bedreiging voor de originele reeks, het is een verbreding ervan."

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultu ... /1.2807922

Profiel  

Bericht Geplaatst: 03 nov 2016, 04:24 
Forum voor de Fans fan

Van dat 'mysterie' en 'anoniem' blijft niets meer over dankzij De Stripspeciaalzaak ... It's all in the open now. ;) Je kan terug ademhalen, Tom. :)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 10 nov 2016, 14:25 
Suske en Wiske fan

Ik ben zeer nieuwsgierig naar deze 'vernieuwingen' van onder andere Rode Ridder. Zal in een post op facebook dat er veel van mijn favoriete striptekenaars in de Wolfpack zitten. (Noem geen namen, maak er maar een queste van ;) Het is niet aan mij om het plezier te bederven)

Wacht nog even af hoe het allemaal gaat lopen en dan even goed bedenken of ik bereid ben om te kopen of niet.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 10 nov 2016, 16:05 
Suske en Wiske fan

Hoewel ik er opzich niets tegen heb, vindt ik wel dat ze met originelere verhalen mogen komen (en minder Amerikaans). Ik bedoel: Amoras was spannend en mooi getekend, maar geen bijster origineel verhaal. En J.Rom is cliche na cliche, heeft niks meer met Jerom te maken en is hopeloos Amerikaans (kijk naar al die namen). Ik weet wel dat het een Nederlandse Action comic moet voorstellen, maar maak het dan ook echt Nederlands (of nog beter, Vlaams)!!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 11 nov 2016, 23:32 
Moderator

Eszie91 schreef:
Zal in een post op facebook dat er veel van mijn favoriete striptekenaars in de Wolfpack zitten. (Noem geen namen, maak er maar een queste van ;) Het is niet aan mij om het plezier te bederven)

Noem ze toch maar. 8)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 11 nov 2016, 23:37 
Moderator

Uitleg, prentjes en de namen.
http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#Wolfpack

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 dec 2016, 17:14 
Suske en Wiske fan

dentom schreef:
Eszie91 schreef:
Zal in een post op facebook dat er veel van mijn favoriete striptekenaars in de Wolfpack zitten. (Noem geen namen, maak er maar een queste van ;) Het is niet aan mij om het plezier te bederven)

Noem ze toch maar. 8)

Hahaha, toch echt niet! :P Daarbij heb je zelf al een link gevonden ;P

En ik las dat er een spin-off kwam van de Kiekeboes! Fanny K. Als er één powerwoman haar eigen spin-off verdient, is Fanny het wel. Naast de Kronieken is dat een serie waar ik zeker naar uit ga kijken!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 20 dec 2016, 15:51 
Moderator

Eszie91 schreef:
dentom schreef:
Eszie91 schreef:

Noem ze toch maar. 8)

Hahaha, toch echt niet! :P Daarbij heb je zelf al een link gevonden ;P

En ik las dat er een spin-off kwam van de Kiekeboes! Fanny K. Als er één powerwoman haar eigen spin-off verdient, is Fanny het wel. Naast de Kronieken is dat een serie waar ik zeker naar uit ga kijken!

Het zou maar erg zijn moest ik de link niet gevonden hebben, me dunkt... aangezien ik er in vernoemd word. :wink:

Profiel  

Bericht Geplaatst: 21 dec 2016, 13:30 
Die-hard fan

Nosferatu schreef:
Nu er twee spin-off reeksen zijn met "Amoras" (met ongelooflijk succes) en "J.Rom" (helaas niet zo´n kraker als "Amoras"), zijn er beslist plannen zijdens de uitgeverij en de erven Vandersteen om het oevre van Willy Vandersteen verder met nieuwe spin-offs uit te putten!

"Amoras" was me te heftig!
"J.Rom" vond ik OK.

Als opvolger wens ik me "Robert en Bertrand"!!!!!

Dat zou werkelijk fantastisch zijn!

"De Geuzen" zou ook fijn zijn, maar dat zal niet lukken, want dit is de enigste serie, waar de messter, Willy Vandersteen, het testamentarisch zo wilde, dat die na zijn dood voortgezet werd!

Jrom reeks was prima met veel plezier gelezen

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Spin-off reeksen