Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Spin-off reeksen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: [Gastauteurs] Cromimi
 Bericht Geplaatst: 05 apr 2017, 13:31 
Suske en Wiske Megafan

Volgens http://suskeenwiske.ophetwww.net/albums/4kl/343.php gaat dit album zo heten
Er verschijnen dus 6(!) albums in 2017

Profiel  

Berichttitel: Re: 343. Cromimi
 Bericht Geplaatst: 15 apr 2017, 08:10 
Suske en Wiske fan

Ja, 6 albums. Een zeeeeer slecht voorteken. Het wordt nu echt kwantiteit over kwaliteit! Laat me raden: Dit is ook het geval met de andere strips uit de stal? De Kiekeboes, Rode ridder, etc. Geld, geld geld...waar zijn ze toch mee bezig. Misschien het moment om af te haken?

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 apr 2017, 10:04 
Admin

Ja, het zijn veel albums en ik zou het zonde vinden wanneer er ergens op toegegeven zou worden. Ik ben dan niet zozeer aan het denken aan de kwaliteit, maar bijvoorbeeld dat het aantal bladzijdes verder teruggebracht wordt, of zelfs nog maar drie stroken per pagina. Maar zo lang we er nog eigenlijk niets van hebben gezien kunnen we er toch ook niet over oordelen. Volgende maand verschijnt het eerste verhaal en dan zullen we meer weten en tot die tijd zullen we waarschijnlijk geduld moeten hebben.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 apr 2017, 07:32 
Suske en Wiske fan

Ja, het zouden weleens nog kortere albums kunnen worden. Ik zie dat ook als kwaliteits-verlies. Maar we wachten maar af.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 apr 2017, 12:15 
Suske en Wiske Megafan

Ik hoop dat dit alleen dit jaar zo is. Om de lezers sneller te laten wennen aan de 'nieuwe' Suske en Wiske.
En dat er in 2018 weer 3 of 4 albums worden uitgebracht.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 17 apr 2017, 16:05 
Suske en Wiske Megafan

ik heb inderdaad gehoorde op de fanclubdag dat 't 6 albums dit jaar gaan worden. Ik hoop dat 't er volgend jaar maar 4 zullen zijn maar eigenlijk zouden 't er maar 2 per jaar moeten zijn en dan met meer bladzijdes en meer aandacht voor 'n kwalitatief verhaal en ook kwalitatieve tekeningen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 19 apr 2017, 14:53 
Forum voor de Fans fan

Ik vermoed eveneens dat dit slechts een samenloop van omstandigheden is. 6 verhalen per jaar zie ik zeker geen nieuwe standaard worden. En 2 of 3 per jaar, zoals ik al vaker heb aangegeven, zou ik ideaal vinden. Kwaliteit boven kwantiteit. Maar dat is gewoon niet haalbaar, er moeten meer albums verschijnen en verkocht worden om het rendabel te houden in de huidige opstelling.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 20 apr 2017, 00:49 
Suske en Wiske Megafan

Zo, ik heb informatie over Cromimi gevonden en ik denk dat dit echt 't onderwerp van 't verhaal zal zijn. Erg schattig met die hamsters, muizen en fretten.

Ik had eerst twee keer geprobeerd 'n link hier te plaatsen maar twee keer kon ik ze niet openen daarna. Dus typ 't in op internet en je vindt de informatie.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 20 apr 2017, 09:30 
Suske en Wiske fan

Ja, ik hoop ook dat het een samenloop van omstandigheden is. Maar ik houd mijn hart vast!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 20 apr 2017, 13:38 
Suske en Wiske fan

MrJohn schreef:
Zo, ik heb informatie over Cromimi gevonden en ik denk dat dit echt 't onderwerp van 't verhaal zal zijn. Erg schattig met die hamsters, muizen en fretten.

Ik heb het inderdaad ook maar even opgezocht en ik moet het zeggen; ik vind het heel bijzonder onderwerp als het inderdaad dan over die hamsters, muizen en fretten gaat... Ik ben benieuwd wat het verhaal gaat worden.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 mei 2017, 18:30 
Suske en Wiske fan

Cromimi wordt niet het vijfde deel in de vernieuwde reeks, maar is het eerste album uit een reeks hommage-albums. Vanaf nu worden de Suske en Wiske-liefhebbers jaarlijks in de decembermaand getrakteerd op een album door telkens een andere scenarist en tekenaar. Yann Le Pennetier en Gerben Valkema zijn de eersten die die eer krijgen ...

Denk dat ze beetje inpikken op het succes van sos kinderdorpen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 mei 2017, 18:42 
Suske en Wiske fan

wordt geen verhaal in de reguliere reeks. Extra verhaal in December door gasttekenaar.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 mei 2017, 19:03 
Forum voor de Fans fan

Afbeelding

Eindelijk! Het idee waar ik al tien jaar naar voor schuif. Het is wel duidelijk dat er goed gelezen is op verschillende fora. ;) Er komt blijkbaar nog meer aan dat door enkelen van ons gelanceerd werd. 't Idee bedoel ik dan.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 mei 2017, 19:29 
Suske en Wiske fan

Ik vind het een leuk idee. De verhalen van SOS kinderdorpen vond ik over het algemeen ook wel heel goed gelukt. Zeker de Grandioze Gitaar was een leuk verhaal en ik vond Gerben's tekeningen ook heel leuk ontworpen.
Ben benieuwd naar de rest van dit soort albums en wie er dan allemaal mogen gaan schrijven en tekenen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 15 mei 2017, 21:22 
Suske en Wiske Megafan

esteban schreef:
Het werd al bevestigd dat er helemaal geen 6 albums komen dit jaar. En één van de komende albums is een 'specialleke', iets wat jaarlijks zou gebeuren. Ik vermoed gastauteurs pf tekenaars. Leuk. :)

Hier een voorbeeld van een specialleke:

Afbeelding

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Spin-off reeksen