Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Spin-off reeksen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 31 aug 2017, 18:23 
Suske en Wiske fan

De geschiedenis van Lambik en Krimson wordt verder toegelicht in het tweede deel van De zaak Krimson.

De jonge Lambik en Krimson zijn beiden gestrand in Piscine-les-Bains waar de dorpelingen in het bestaan van de duivel geloven. Tijdens reparaties aan de waterleiding van het pension, doet Lambik een ontdekking die de loop van de geschiedenis zal veranderen. Maar ook het koffertje dat Suske en Wiske van Krimson hebben gestolen, bevat iets wereldschokkends.
Barabas tracht te stoppen wat hij zelf ontketend heeft, maar werkelijk alles zit tegen…

Afbeelding

Profiel  

Bericht Geplaatst: 22 okt 2017, 07:58 
Suske en Wiske fan

Mooie cover, maar zwak album. Het eerste deel was al niet grandioos, maar dit is nog een stuk zwakker. Het gaat allemaal vrij weinig over Lambik en Krimson, en voegt eigenlijk niks toe aan de Amoras reeks. Dit voelt als een enorme cash-grab, na deel 3 stop ik waarschijnlijk met deze reeks. Jammer! Ik gaf het eerste deel een 7, maar het tweede deel maar een 6 (voor de tekeningen).

Profiel  

Bericht Geplaatst: 01 nov 2017, 07:56 
Suske en Wiske fan

Het zouden 3 delen worden, maar met de snelheid waarin het verhaal wordt verteld krijg ik bijna het idee dat het er 6 worden. Ik blijf het interessant vinden, zeker omdat ik het einde niet zag aankomen en ik nu ook wel wil weten hoe het verder gaat. Ben benieuwd.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 01 nov 2017, 10:15 
Bezoeker

Ik moet eerlijk zeggen dat Suske en Wiske al lange tijd mijn aandacht heeft verloren. Ik heb de "klassiek serie" maar daarna zijn de strips veel minder geworden. Vandersteen had het vermogen strips te maken die voor verschillende leeftijdsgroepen erg leuk waren. Hij wist ook commercieel te zijn en toch een goede kwaliteit te leveren. Marc Sleen richtte zich met name op kinderen met zijn sprookjesachtige thema's en daarna werd het zo mogelijk nog minder wat verhaal en ook tekentechnisch. Commercieel misschien wel goed, maar artistiek zeer en zeer matig. Er is veel beter te krijgen.

Bij de Amoras serie herken ik dezelfde drive als bij de eerste Suske en Wiske. Als je het leest wil je doorlezen en liefst gelijk aan de volgende beginnen. Daarbij zitten de verhalen gecompliceerd in elkaar: met eenmaal lezen kom je er niet uit. Ook de tekenstijl is zeer aantrekkelijk. Ik denk wel dat Jeroen misschien te zeer wordt weggedrukt in de strip. Waarschijnlijk bewust want sinds Jeroen een soort superman werd, werd de strip natuurlijk veel minder spannend. Met absolute kracht heb je weinig spanning.

Kortom weer het oude Suske en Wiske gevoel op mijn oude dag - Bedankt schrijvers!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Spin-off reeksen