Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Anders » Striptekenen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kerstkaart
 Bericht Geplaatst: 28 dec 2006, 12:21 
DE Suske en Wiske freak!

En, wat vinden jullie ervan?

Afbeelding
© Standaard Uitgeverij

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 dec 2006, 13:39 
Suske en Wiske kenner

Nice :wink:

Profiel  

Berichttitel: Tekening
 Bericht Geplaatst: 28 dec 2006, 15:03 
Forum voor de Fans fan

Erik weer 1 van je pronkstukken zijn ze op aanvraag te koop.of begin je daar niet aan??
Studio Vandersteen wanneer ga jullie over op een echte tekenaar voor de albums????????????????
Ik had een kleine aanmerking over deze tekening,maar dit heb ik je al gemeld via een mailtje,het viel me zo op daarom melde ik het . :oops:
Ik meld het toch maar even ,ik hoop dat ik niet de hele meute over me heen krijg,het viel me op dat op deze tekening de bomen vol met sneeuw ligt maar op de grond geen vlokje,misschien over het hoofd gezien?????

rover12031@outlook.com

Profiel  

Berichttitel: Re: Tekening
 Bericht Geplaatst: 28 dec 2006, 16:30 
Admin

Ook ik vind het weer een mooie kaart geworden, origineel ook, maar

cees schreef:
het viel me op dat op deze tekening de bomen vol met sneeuw ligt maar op de grond geen vlokje,misschien over het hoofd gezien?????

hier wil ik nog iets aan toevoegen, want mij viel op dat alle bomen en struiken mooi groen zijn. Maar als ik nu eens buiten kijk hangen er toch weinig bladeren aan de bomen en zien ze dus niet groen :wink:
Ach het hoeft ook niet altijd realistisch te zijn, toch :P

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 dec 2006, 16:47 
Moderator

op zich vrij leuk, maar nog steeds veel te stijf en nogal "plat" (weinig gevoel van diepte in)

de rechtervoet van jerom klopt niet
de armen van suske zijn te lang,
de rechterarm van lambik is iets raars mee aan de elleboog, maar het werkt wel

de figuren lijken ook vrij verwrongen (met name suske en sidonia)
de twee bladerdakens aan de zijkanten zijn eerder storend dan hulpvol
want staan die bomen nu voor of achter hun?
waardoor het gevoel opkomt dat er vrij weinig diepte in is
ook iets, de stoel zie je in vooraanzicht, met de voorkant van het zitvlak van de stoel en geen diepte ervan, het gras waarom jerom loopt is een stuk lager, maar dat wordt ook in vooraanzicht gegeven, dat klopt dus niet, jerom en sidonia lopen op dezelfde hoogte, maar sidonia is een pak verder weg, dus als de ooglijn ligt op stoelhoogte, met andere woorden, sidonia moet hoger dan jerom staan.

als de ooglijn toch op de grond is, dan kloppen je figuren niet meer ;)

enkele tips om diepte te creeern:
voorwerpen, figuren, niet op dezelfde hoogte zetten.
als je een laag of hoog standpunt inneemt, moeten je figuren er ook vanuit dit standpunt uitzien (resp. kikker/vogelperspectief)
bij sneeuw: vlokjes dichterbij zijn groter dan vlokjes veel verder weg, nu zijn al je vlokjes van practisch dezelfde grote wat de platheid benadrukt
schaduw gebruiken: een dikkere lijn is donkerder dan een dunne lijn, kan je altijd gebruiken voor schaduw over te brengen

voor de rest, mooi kleurgebruik :P

ps: het valt me nu op: waarom hebben je figuren geen nek? :p

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 dec 2006, 17:47 
DE Suske en Wiske freak!

Bedankt voor jullie tips en aanwijzingen :)

De bladeren zijn inderdaad erg groen, maar we hebben te maken met een klimaatswijziging he ;)
Vandaar dat iedereen er ook met zomerse kleren op staat :)

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Berichttitel: tekening
 Bericht Geplaatst: 28 dec 2006, 17:56 
Forum voor de Fans fan

Denton ik vind je ordeel over de tekening wel erg zwaar.vraag me eigen af of je de albums die nu op de markt verschijnen van suske en wiske dat je daar ook zo mening over heb,heb namelijk nog nooit een mening van je gehoord over de albums die na Marc zijn verschenen,maar ik ben ook zo respecteer je mening wel ,maar een beetje te zwaar,dan zou ik een mening willen horen van de avater die ook door Rikki-Erik is getekend,ik blijf er bij en vraag nog steeds waarom zulke jongens geen kans krijgen bij studio vandersteen ik bedoel dan Erik en Alain want die kan er ook een houtje van,laten ze eens een jaartje stage lopen bij de studio zodoende leert men.maar ja dat is een rare vraag stelling ,ik hoop dat het in 2007 gebeurd.Rikki ik vind de tekening wel goed alleen de sneeuw verhouding klopt in mijn ogen niet,maar zodoende leert men.Ik blijf er bij en vraag zijn ze te koop of begin je daar niet aan????

rover12031@outlook.com

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 dec 2006, 18:30 
DE Suske en Wiske freak!

Absoluut niet te koop. Als ik dat doe dan krijg ik SU op mijn nek. Non-profit!

Profiel  

Berichttitel: Re: tekening
 Bericht Geplaatst: 28 dec 2006, 19:48 
Moderator

cees schreef:
Denton ik vind je ordeel over de tekening wel erg zwaar.vraag me eigen af of je de albums die nu op de markt verschijnen van suske en wiske dat je daar ook zo mening over heb,heb namelijk nog nooit een mening van je gehoord over de albums die na Marc zijn verschenen,maar ik ben ook zo respecteer je mening wel ,maar een beetje te zwaar,dan zou ik een mening willen horen van de avater die ook door Rikki-Erik is getekend,ik blijf er bij en vraag nog steeds waarom zulke jongens geen kans krijgen bij studio vandersteen ik bedoel dan Erik en Alain want die kan er ook een houtje van,laten ze eens een jaartje stage lopen bij de studio zodoende leert men.maar ja dat is een rare vraag stelling ,ik hoop dat het in 2007 gebeurd.Rikki ik vind de tekening wel goed alleen de sneeuw verhouding klopt in mijn ogen niet,maar zodoende leert men.Ik blijf er bij en vraag zijn ze te koop of begin je daar niet aan????

wel om eerlijk te zijn, ik heb geen enkel album meer gekocht na de marc-periode :)

Profiel  

Berichttitel: albums
 Bericht Geplaatst: 28 dec 2006, 20:03 
Forum voor de Fans fan

Daar heb je dan niks aan gemist,kon ik maar zo sterk zijn om geen albums meer te nemen van Suske en Wiske,het gaat me nu alleen maar om het verzamelen voor mijn mogen ze stoppen bij 300.Dan kan ik misschien een andere verzameling aanleggen van een ander stripheld,Goofy ---- Pluto ik zal het niet weten. :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

rover12031@outlook.com

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 dec 2006, 23:04 
Forum voor de Fans fan

ook geen album na marc periode gekocht :toast:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 29 dec 2006, 15:02 
Suske en Wiske Megafan

en mooie tekening

en ook iedereen een gelukkig nieuwjaar :D

Profiel  

Berichttitel: Re: tekening
 Bericht Geplaatst: 29 dec 2006, 23:39 
Suske en Wiske Megafan

dentom schreef:
cees schreef:

wel om eerlijk te zijn, ik heb geen enkel album meer gekocht na de marc-periode :)

Ik heb geen enkel album meer gekocht na de paul geerts periode :-)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 31 dec 2006, 13:26 
Admin

Daar gaat dit topic niet over, jongens ;) En Tom geeft enkel zijn mening over de tekening, dat is immers waar Erik om vroeg :)

Afbeelding

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Forumoverzicht » Anders » Striptekenen