Eigen gags topic

Hier kan leuke tekeningen van anderen zien, maar ook vind je hier tips en tutorials over hoe je moet striptekenen en bijvoorbeeld hoe je je plaatjes zo mooi mogelijk aanpast op de computer!
H@gar
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Eigen gags topic

Bericht door H@gar » 28 mei 2003, 20:20

Ik dacht dat dit alleen voor S&W gags was, door mensen van het forum verzonnen! Maar goed, in dit geval heb ik nog een nieuwe strip van mezelf, en wil ik graag opmerkingen hebben... Opbouwende of afkrakende kritiek zeg maar... ;)
http://home.hetnet.nl/~mrgravekamp/hagar/kapers2.htm

let me know!!
Afbeelding

Joël
Forum voor de Fans fan

Bericht door Joël » 28 mei 2003, 21:27

Hier komt de jury!:

Tekenwerk: 7,5
Scenario: 7,5
Vormgeving: 6,5
Lettering: 7
Inkleuring: 7

Een grappig stripje! Je had het verhaal alleen beter over 2 pagina's kunnen verdelen denk ik (of werk met 3 vakken per strook), zodat de grap nog duidelijker wordt. Het piratenmannetje vind ik een leuk character! Het vliegdekschip wat je gemaakt hebt, is knap werk. Maar de perspectieven kloppen niet helemaal. Zo ook plaatje twee (in het café) en het plaatje waar ze voor de boot staan. Daar lijkt het alsof het water hoger ligt dan de kade. Maar de lijnen en verhoudingen kloppend maken is best moeilijk. Ohja, probeer ook eens te letten op je tekstballonnen. Die lijken nogal uit de losse hand getekend. Verder puik werk!!

p.s. Ikzelf kan totaal niet striptekenen, dus is heb respect voor iedereen die hier op zijn/haar eigen manier mee bezig is. Er zijn er weinigen die nóg slechte kunnen (strip-)tekenen dan ik. En toch ben ik degene die op strips scout voor StripNieuws :D. Misschien komt dat wel júist omdat ik er zelf niks van bak...

Ramon
Admin
Contacteer:

Bericht door Ramon » 28 mei 2003, 23:53

Goed tekenwerk, leuke grap! Perspectieven bevatten idd kleine foutjes, maar ik zag ze pas nadat Joël het zei, dus ik heb het niet als storend ervaren :)

En het klopt dat het eigenlijk enkel voor S&W grappen was, maar laten we het maar gewoon op gags in het algemeen houden
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

satestokje1
Die-hard fan

Bericht door satestokje1 » 29 mei 2003, 09:45

helemaal mee eens

Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

Bericht door Rikki - Erik » 29 mei 2003, 10:13

Goed werk! De grap moet je alleen nog beter uitwerken voordat ie pas echt slaagt. Zo is het verhaal wat rommelig en heb je niet snel in de gaten hoe het in elkaar steekt.

H@gar
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door H@gar » 29 mei 2003, 19:41

Hartelijk dank voor alle opmerkingen, ik ben momenteel bezig met het inkten van een nieuwe pagina van deze serie, en zal er zeker rekening mee houden...
Even ter mijner verdediging: ;)
Perspectief: Volledig mee eens... Heb ik bewust mee gesmokkeld, althans in het plaatje van het vliegdekschip... Het schip kwam namelijk niet perfect uit op het plaatje, en dat werd verholpen door even te smokkelen...

Tekstballonen:
Die lijken nogal uit de losse hand getekend.

Ja, uiteraard, is er een andere manier om ze te tekenen?
Maar inderdaad, weet ik en ben ik op aan het oefenen...

Hoewel de volgende pagina geen op zichzelf staande gag is, maar een pagina ergens midden in het verhaal, zal ik hem als hij af is toch hier eens plaatsen, om te kijken of ik volgens jullie vooruitgang heb geboekt...
Nogmaals dank voor de opmerkingen.
Afbeelding

Ramon
Admin
Contacteer:

Bericht door Ramon » 29 mei 2003, 19:45

Tekstbalonnen worden tegenwoordig door veel tekenaars later met de computer toegevoegd, dat werkt handig hoor, probeer het eens!

Afbeelding

H@gar
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door H@gar » 29 mei 2003, 19:47

Heb ik aan gedacht, maar ik vind ze dan veel te statisch... Daarbij het ik nog geen goede manier gevonden om dat makkelijk te combineren... (computer en handwerk, bedoel ik...) behalve dan voor de teksten, da's een uitkomst zeg, mijn handschrift is namelijk niet te lezen... ;)
Afbeelding

Ramon
Admin
Contacteer:

Bericht door Ramon » 29 mei 2003, 20:10

Met photoshop kan je perfect tekstbalonnen maken, die dan een beetje roteren en zo en het ziet er gewoon lekker uit :)

Afbeelding

H@gar
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door H@gar » 29 mei 2003, 20:35

Hm... Niet mee eens, ben ik bang... Maar goed, ik blijf wel oefenen op het uit de hand tekenen! ;)
Afbeelding

dentom
Moderator
Contacteer:

Bericht door dentom » 29 mei 2003, 20:42

Ram0n schreef:Met photoshop kan je perfect tekstbalonnen maken, die dan een beetje roteren en zo en het ziet er gewoon lekker uit :)

zou je daar dan mss zo'n tutter ...euhm tutorial van kunnen maken ?

interesseert me wel :-)

Ramon
Admin
Contacteer:

Bericht door Ramon » 29 mei 2003, 21:04

Ik ben er zelf niet zo goed mee, maar als er interesse voor is kan ik wel wat proberen

Afbeelding

dentom
Moderator
Contacteer:

Bericht door dentom » 29 mei 2003, 21:07

er is interesse voor !

want nu teken ik zo het haakje van de tekstballon, wanneer alles geinkt is scan ik in, ik kleur alles in, ik plaats de tekst, en trek dan een vierkante kader er rond

H@gar
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door H@gar » 30 mei 2003, 21:15

Geen gek idee... Ben ik ook wel geinteresseerd in, in zo'n tutorial!
Afbeelding

Ramon
Admin
Contacteer:

Bericht door Ramon » 10 jun 2003, 15:02

Een goede vriend van me (die érg grappig is :P) wil samen met mij een gag-strip maken, hij verzint de grappen en ik teken. Ik moest gisteren leren voor school maar verveelde me weer eens :P Heb toen wat zitten proberen voor de strip. Ik wilde een andere stijl gebruiken, wat minder realistisch, ook omdat je visuele grappen dan beter kan uitbeelden. Ik had geen grap voorhanden en heb toen maar een héle flauwe bedacht:

Afbeelding

Hier zie je ook die tekstballonnetjes, niet erg bijzonder he :P Deze zijn nog vrij statisch...

Afbeelding

Plaats reactie