Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Anders » Striptekenen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 01 jun 2011, 14:35 
Suske en Wiske Megafan

mmmmmmm...

Profiel  

Bericht Geplaatst: 01 jun 2011, 23:58 
Suske en Wiske Megafan

Ik heb net de laatste stuk gelezen en het zag er goed uit en heb er weer erg van genoten.

Even een paar dingetjes.
Je dwaalde wel een beetje af met Barabas en zijn uitvinding.
Plaats ook hoofdletters voor de andere namen zoals Spitse Spierbundel.

Na een hoop gevecht wint de echte Jerom.
Hier heb je hoop voor gevecht geplaatst. Hoop is veel of meer dan één of een paar.
Gevecht is eenvoud maar gevechten kun hier niet als meervoud neerzetten.

Inplaats van hoop zet je bijvoorbeeld hevig neer. Dan ziet het er zo uit.
Na een hevig gevecht wint de echte Jerom.

Probeer dus meervoud en enkelvoud goed te plaatsen.

Probeer ook niet jezelf af te leiden door telkens na het plaatsen van een vervolg te wachten op reacties. Iedereen leest het en vermaakt zich goed met wat je schrijft.

Het is erg leuk en goed wat je doet, ga zo door 8)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 19 jun 2011, 16:35 
Suske en Wiske Megafan

EINDELIJK, NA ANDERHALVE MAAND, is de rest. Ik had het nogal druk, zie je :wink:

'Hoe moet dat nu verder...' denkt Lambik. 'Ik heb Jerom nu wel in de steek gelaten, maar... ik kan nu wel geld verdienen...HEEL VEEL...maar...' 'Lambik! Ik doe je een voorstel! Kom eens hier.' onderbreekt de Spitse Spierbundel hem. 'Oké, intelligente, gewaarderde, formidabele wijze slimme met goed geweten met een hart van blik!' zegt Lambik. 'GRRR!!' 'Oké, met een hart van platina![*] 'Kijk', zegt de Spitse Spierbundel, 'Je kunt mede-koning worden van dit rijk samen met MIJ als je voor mij iets uitvoert.' 'Aha! Wat dan?' zegt Lambik. 'Ik kan in de toekomst kijken.' zegt de neppe Jerom. 'Ja, ja, maar wat heeft dat ermee te maken?' 'Kom met me mee naar mijn kantoor!' 'Kijk in mijn glazen bol!' zegt de Spierbundel. 'HAHA!! Noem je dat een glazen bol?! Die heb je zeker van de kermis!' 'MOND DICHT EN LUISTER!! hij doet het wel...' 'alleen.. hij is van de kermis!' zegt Lambik. 'OKÉ, JA, HIJ IS VAN DE KERMIS. WIL JE NU EENS LUISTEREN??'

sorry beetje weinig zo snel mogelijk vervolg please wait for a moment.. :(

Laatst bijgewerkt door Scottyboy11 op 20 jun 2011, 15:12, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 20 jun 2011, 15:11 
Suske en Wiske Megafan

'Kijk in mijn glazen bol... ik zie.... ik zie... een man... met een soort pistool... hij heeft een lapjas aan... een baard... en hij is kaal! Hij heeft een machine naast zich... hij draait aan de hendels... 'Dat is Professor Barabas!' denkt Lambik. 'Er staan mensen naast...', vervolgt 'Jerom', 'in een cabine van de machine.... ZZzz...'Vervloekt! Er moeten nieuwe batterijen in! FLOEP! 'Okè. 'Waar waren we? Er staan dus twee mensen naast... Een is een jongentje met zwart haar en een kuif... 'En dat is Suske!' denkt Lambik. 'OOH!! Wat een schoonheid!' zegt de spitse spierbundel. 'Wat zei?! Sidonia??' denkt Lambik. 'Breng ze naar hier!' zegt de spitse spierbundel opeens. 'Wat?!' Hoe dan?' zegt Lambik. 'Met dit apparaat! Schiet ermee ergens naartoe! Dan komen ze vanzelf naar deze onderwereld!' zegt de spitse spierbundel. 'Het apparaat dat ik nu in handen heb lijkt wel dezelfde als Barabas in handen had!' denkt Lambik. 'En nu?' Schiet ermee waar je ook maar wilt!' FLITS! En Suske en Sidonia, maar ook Barabas zijn wegggeflitst. 'Waar zijn we?' vraagt professor Barabas. 'Kom op, professor, dat zeggen ze allemaal! U bent zo slim! Ik zou iets origineels zeggen zoals: In wat voor een onnozele ondenkbare wereld zijn we nu weer beland? Kijk, zo zegt een verstandig mens met veel hersens dat! 'Eeh... Tante?!' zegt Suske opgeschrikt. 'ER ZWEEFT EEN STEEN BOVEN JE!!! KIJK UIT!!!' PLOF! 'Raar! De steen viel heel langzaam!' zegt Sidonia.

De op navolgende delen zijn denk ik wel lappen tekst :wink:

Profiel  

Bericht Geplaatst: 20 jun 2011, 18:02 
Admin

Goed bezig :marc:

Afbeelding

Profiel  

Bericht Geplaatst: 20 jun 2011, 18:27 
Suske en Wiske Megafan

Spannend :bier: (is smiley met Shandy :wink:)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 21 jun 2011, 12:45 
Suske en Wiske Megafan

dankje

Profiel  

Bericht Geplaatst: 21 jun 2011, 15:09 
Suske en Wiske Megafan

'Wacht eens!' zegt Barabas. 'Hierover heb ik gelezen in het Onzinboek! Dat is toverkracht! Je probeerde wijs te zijn en toen heb je met je vinger een steen opgetild!' 'Hè! Ik ben wel wijs!' zegt Sidonia. 'Niet kibbelen, tante, misschien heeft de professor wel gelijk!' zegt Suske. 'Probeer het eens op een voorwerp uit! Laat hem dan in... ehhm... een dier veranderen!' zegt Suske tegen Sidonia. 'Verander mij eens in een... ...mannelijke topmodel!' zegt Suske. ZIP! 'Hè! Daar vroeg ik niet om! (Suske is in een vreselijk lelijke kikker veranderd) zegt Suske boos. 'Okè Suske, ik had mijn krachten nog niet helemaal onder controle, ik verander je wel weer terug!' zegt Sidonia. 'Gelukt!' zegt Sidonia. 'En dat kan je wel, hè?!' zegt Suske kwaad. 'Kijk! Daar! Een enorm groot gebouwde hoekige vestiging!' zegt Suske net als Sidonia wijs probeerde te zijn. 'Pardon Suske, dat heet een kasteel!' zegt Sidonia alsof ze de meest wijze mens van het universum is. 'Kom, we gaan erheen!' zegt Barabas. 'De poort staat gewoon open!' zegt Barabas. Even later in het kasteel zien ze Wiske bewusteloos aan de muur vastgeklemd. 'Wiske!!! Kom in mijn armen! Arme schat, wat is er gebeurd? Ze antwoordt niet en ziet er niet zo goed uit! Zou ze...?' vraagt Sidonia verdrietig zich af. 'Nee, dat is ze niet!' zegt de Spitse Spierbundel die hun intussen had opgemerkt. De (neppe, slechte) Wiske komt er ook bij. 'Jerom?! Wiske?! Wat is er met jullie gebeurd?! Jullie ogen... ze zijn wit! En Jerom? Hoezo heb je hier een kasteel gevestigd en niet teruggekomen naar de normale wereld? En er zijn twee Wiske's? Leg dat eens uit, man!' zegt Barabas. 'Wel, euh...' zegt de Spitse Spierbundel nadenkend. 'Gelukkig! Die schoonheid van een vrouw denkt dat de normale Wiske die aan de muur is vastgeklemd een pop is!' denk de Spitse Spierbundel ondertussen. 'Nou, het is een heel verhaal... kijk... SLUIT ZE OP!!!!' schreeuwt de Spitse Spierbundel tegen Wiske. 'Trek aan de hendel zodat er een kooi los komt die hen insluit!!! 'zegt de Spitse Spierbundel (de neppe Jerom.) 'En hypnothiseer ze, Wiske!' schreeuwt de Spitse Spierbundel. 'Kijk goed in mijn ogen, magere! Ook jullie twee!' 'Niet kijken!' zegt Sidonia. 'Ik los dit wel op!' zegt Sidonia.
ZAP! BAM! En er is een gat in de muur... door Sidonia's toverkrachten... 'Ehh.... baas? Heb je haar toverkrachten gegeven?' zegt de slechte neppe Wiske. 'Ehhh..., ja, ik wilde iets aardigs doen voor haar!' zegt de Spitse Spierbundel. 'Ik weet trouwens hoe jij je erbij dat ik nep ben en dat ik Spitse Spierbundel heet?!' zegt de Spitse Spierbundel. ´Dat kan ik horen, je slaat niet zoals de echte Jerom werkwoorden en persoonsvormen over, en er staat buiten met grote letters gespijkerd een naamplaatje hangt met de naam: Vernederige woning van Spitse Spierbundel! op. Bewijst dat niet genoeg?`zegt Sidonia.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 05 jul 2011, 06:39 
Suske en Wiske Megafan

'Ja! Sluit hen op!!!' schreeuwt de Spitse Spierbundel. 'en sluit jammergenoeg ook die schoonheid van een Sidonia op... ik zou haar graag kuss.. eehh... zoals ik al zei, sluit hen op!!' 'Ja, écht niet! Mooi mijn toverkrachten gebruiken!' zegt Sidonia. ZZzzz.... Wat?! Mijn toverkrachten doen het niet meer!' zegt Sidonia beangstigend. 'Haha, ja, het was ook tijdelijk! Ga maar weg, wizard... heu, ik bedoel, wizzewiske. 'Sidoniatje, een tip!' zegt de Spitse Spierbundel fluisterend.

Ik weet het, heeeeeeeeeeeel kort stukje! Er sprong me net iets te binnen achter de computer wat ik dringend moet afwerken. Duss... ik weet niet of iemand het erg vind.. :?:

Profiel  

Bericht Geplaatst: 05 jul 2011, 16:46 
Suske en Wiske Megafan

Dat kunnen net de leukste stukjes zijn. ERg leuk tot nu toe :bier:

Profiel  

Bericht Geplaatst: 21 jul 2011, 07:35 
Suske en Wiske Megafan

Dankje ! :)

Laatst bijgewerkt door Scottyboy11 op 21 jul 2011, 07:36, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 21 jul 2011, 07:35 
Suske en Wiske Megafan

'Sidoniatje, een tip! Deze kooi is van piepschuim! Probeer alsjeblieft niet het piepschuim door te knakken en naar mijn klein kantoortje te gaan, en daar het spul waarmee je je toverkracht terug krijgt te pakken! Probeer dat ook alsjeblieft niet 's nachts, want dan waakt niemand!' En dus 's nachts loopt tante Sidonia naar het kantoortje om het toverspul te krijgen. 'Wat een domkop is die Spitse Spierbundel toch! Mijn krachten zijn misschien weg, maar mijn hersens niet! Zo, ik heb het kokertje met de toverkracht... Hè! Zijn dagboek ligt hier! Eventjes stiekem in kijken. 'Hmhm... WAT?! Dat moet ik aan Suske en professor Barabas vertellen!' De volgende dag... 'Kom op, we gaan er heen!' zegt Sidonia. 'Ze liggen nu nog allemaal te slapen!' Onderweg naar de geheime bestemming komen ze en duif tegen. 'Hallo! Hallo! Welkom in het land van de Spitsneuzen! Kom verder. 'Kijk, daar is het kasteel van de koning! Prachtig, hè?' zegt de duif. 'Dus... dit is het land van de goeden en dat aan de overkant is het slechte...' zegt Suske. 'Ja, inderdaad, kom maar mee naar het enorme slag... euhh... grasveld! Daar wacht de koning op jullie!' zegt de duif. 'Hoe kan je eigenlijk praten?' vraagt professor Barabas. 'Oh ja, in dit land kan van alles gebeuren, hè..' zegt de duif. Inmiddels zijn onze vrienden aangekomen bij de koning. De koning heeft echter een MASKERop! 'Welkom en vertrek!' zegt hij. 'Wat?! Hoezo? Wij wilden alleen zien hoe de goede 'wereld' eruit ziet!' zegt Suske. 'Wacht! Hierover heb ik gelezen in het dagboek van de Spitse Spierbundel!' zegt Sidonia. 'Wat?! Hoe kom jij aan mijn... euh... zijn dagboek?!' vraagt de koning. 'Kom op, spitse, we weten allemaal... TSJAK! dat JIJ de spitse spierbundel bent!' zegt Sidonia en ze trekt het masker van hem af. 'Je probeerde ons te misleiden met je opvallende dagboek !' zegt Sidonia. 'De Spitsneuzen waren enkel je handlangers, die je de tovenaar de opdracht hebt gegeven om ons te klonen! De echte.. FWIIITT! (Sidonia fluit de echte Spitsneuzen bij elkaar) zijn hier!'zegt Sidonia en de echte Spitsneuzen komen er woedend aan om van het grasveld een slagveld te maken...

Profiel  

Bericht Geplaatst: 21 jul 2011, 07:59 
DE Suske en Wiske freak!

Als ik je een tipje mag geven dan wil ik je aanraden om niet alleen dialogen te schrijven, maar ook de situaties duidelijk te beschrijven (wie doet wat, wat is de status etc.). Dat maakt het makkelijker om het verhaal te volgen. Maar het is sowieso erg leuk.

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 dec 2011, 19:10 
Suske en Wiske Megafan

'Het is nu jij en ik, Sidonia! Kom mar op!' zegt de Spitse Spierbundel. ZZIP! 'H...hoe kom je aan die krachten? N.... n niet schieten...' zegt de Spitse Spierbundel bang. 'Nou,' zegt Sidonia , 'het was ook wel een beetje DOM van je om te zeggen waar ik vooral NIET mocht komen!' zegt Sidonia. 'Okè dan! Mij best, we gaan door met het gevecht!' ZAP! BAM! 'Haha! Mis!' ZZIP! 'Nee, RAAK! Je bent veranderd in een clown! Haha!' lacht Sidonia. ZAP! 'Ik heb je geraakt! Ongelooflijk!' zegt Sidonia geschrokken. 'S... S s idonia... m.. mmet mijn l..laatsttte... krachten...zal...zal ik jou... KSS!SMAK! Vaarwel Sidonia! Dat was mijn gift aan de wereld... een..zoen op.. je mond... nu ga ik naar de hemel... vaar..wel...'' En de Spitse Spierbundel verdwijnt in de wolken. 'Toch wel een triestig einde... ' zegt Sidonia. 'Trouwens?! Hij ging naar de hemel! Dus hij was diep vanbinnen toch een goed mens..' Sidonia! Waar is Lambik?' zegt Barabas. 'Hier!' zegt Lambik terwijl hij naar Sidonia Barabas en Suske rent. 'Knuffel!' 'Niks knuffel!' zegt Sidonia, 'je weet wat je ons hebt aangedaan! Besef dat eens!' zegt ze nu met tranen in haar ogen. 'Ik weet heus wel dat jij wilde samenspannen met de Spitse Spierbundel TEGEN ons! Vertrek, bedrieger!´ Lambik loopt snikkend weg met een gebogen hoofd. 'Weet je zeker dat je de juiste beslissing hebt genomen?' vraagt Barabas. 'Ja.. ik denk... van wel... snik!' Zie je, stiekem heeft Sidonia nog wel verdriet van wat voor een keuze ze heeft gemaakt... Daarna... ´Tante, zie je dat?' zegt Suske. 'Ja, dat is .. dat is... WISKE!!' Wiske rent zo snel mogelijk uit ht kasteel naar onze vrienden. 'Tante! Suske! Professor Barabas!' Wiske!!' zegt Suske. 'Ik heb je zo gemist! Maar... door wie ben je bevrijd?' zegt Sidonia. “Lambik!' 'Dan heeft hij toch dan ook nog een lieve en goede kant! Weet je wat? We gaan hem zoeken en terughalen!' zegt Suske. 'Hij is vast ergens in het kasteel!' zegt Barabas.

Maar als ze bij het kasteel zijn aangekomen zien ze Lambik op een hoog venster van het kasteel hangen met een ketting aan zijn nek met een zware steen. 'SNIK... ' zegt Lambik. 'Als het zo moet eindigen... kan het ook wel sneller... in het water, met een loodzwaar loodgewichtding in de gracht van dit kasteel... vaarwel wrede wereld... En Lambik laat zich in het water vallen!' 'Dat kan ik echt niet laten gebeuren! Ik vang je op! BONK! SPLASH! Het lood komt op het hoofd van Sidonia terecht.. Ondertussen rennen Suske, Wiske en de prof naar de bewusteloze Sidonia en naar de naar het droge- kruipende Lambik. 'Kom, met alle kracht de ketting van zijn nek af trekken, Suske! En prof, wil voor Sidonia zorgen?' zegt Wiske. 'Ik help mee met Suske! Even later is het gelukt om Lambik bij bewustzijn te brengen en Sidonia te helpen. 'Hè Lambik! Flauwerik joh! Het was geen lood! Het was grijs piepschuim dei je gebruikte als lood!' Lambik en Sidonia omhelzen elkaar dat ze spijt hadden en.. maar... Waar is Jerom, zul je je afvragen? 'Koekoek! Ben hier! Heb alles gevolgd zijkant kasteel! Waren dapper!' 'Jerom! Eindelijk!' 'Hebben allemaal een probleem..' zegt Jerom. 'Spitse Spierbundel heeft klonen gemaakt van ons! Komen er net aan!' zegt Jerom. In de verte komen de klonen aangestormd naar onze vrienden om ze uit te schakelen... 'Geen zorgen! Ik heb toevallig een kloon -vernietig-machine meegenomen voor het geval dat we in gevaar komen!' zegt Barabas. 'Kijk, een druk op de knop en dan..' ZWAP! BOEM! En nu gaan we terug naar onze eigen wereld met NeXus 5#2!' zegt Barabas. FLITS! FLITS! FLITS! FLITS! FLITS! Terug thuis.
'JOEPIEE!! WEER THUIS!!!' schreeuwt Wiske het uit. 'Nou, het goede is...' zegt Sidonia. 'Dat we hier allemaal levend zijn uitgekomen?' vraagt Wiske. 'Dat ook, maar.. dat we lekker weer thuis zijn!' zegt Barabas.

einde

Profiel  

Bericht Geplaatst: 16 dec 2011, 19:11 
Suske en Wiske Megafan

wat vonden jullie ervan?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Forumoverzicht » Anders » Striptekenen