Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Anders » Striptekenen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 01 jun 2013, 17:51 
Forum voor de Fans fan

De grafische kaart zou meer dan voldoende moeten zijn, ook ram kan het probleem niet vormen. Nieuwe PC met dat doel uitgekozen, op dat vlak gaat het allemaal ongelooflijk vlot. En wanneer ik gewoon de muis gebruik, gaat het probleemloos. Hij wil (enfin, wou) simpelweg niet reageren op de pen, al de rest gaat prima. Als bij wonder is het probleem sinds een uur of twee opnieuw verdwenen. 'k Begrijp er niets van ...

Thanks for the repliekjes. ;)

PS: Heb je de link van de meest recente driver (maart 2013, dacht ik) nodig, Erik?

Profiel  

Bericht Geplaatst: 01 jun 2013, 18:53 
DE Suske en Wiske freak!

Nee dank je, ik had 'm al gedownload. Nu nog een kwestie van installeren.

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Bericht Geplaatst: 01 jun 2013, 18:55 
Moderator

wanneer kunnen we hier nu eindelijk eens wat werkjes bewonderen? :)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 01 jun 2013, 22:08 
Forum voor de Fans fan

Wat simpele kribbels en krabbels (de enige) kan je alvast via Facebook ontdekken, Tom. ;) Verder ben ik met iets bezig ... Maar dat is voor later. En ik ben ook heel wat zaken rond digitaal tekenen aan 't doornemen, waar ook alle basiskennis komt bij kijken. Opfrissing en (voor mij) nieuwe inzichten.

PS: 't Duurde wat lang alvorens ik door had wie je was, vandaar de late goedkeuring van dat verzoek.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 08 jun 2013, 14:09 
Forum voor de Fans fan

Toen ik mijn Wacom Cintiq net gekregen had, schoten er na de installatie slechts een paar minuten over om er iets op te doen. En ik begreep nog maar weinig van alle ditjes en datjes ... Eerste snel gekrabbel:
Afbeelding

Dan maar wat puntdiktes enz. zitten uitproberen, zonder meer:
Afbeelding

Een (niet afgewerkte) stripversie van mezelf gemaakt en tot de conclusie komen dat dit inderdaad erg wennen is ... Potlood en papier is nog iets héél anders:
Afbeelding

Ongeduld. In plaats van de tekening af te werken toch maar meteen een poging ondernomen om het (nogal foutief, schaduwen etc.) in te kleuren:
Afbeelding

En een collega die vroeg ik 't zelfde voor hem kon doen, maar ik had weinig tijd en eerlijk gezegd ook helemaal geen zin ... (it shows)
Afbeelding

... Omdat ik aan iets anders bezig ben (tekening als geschenk, moet op tijd af) waar ik graag héél wat tijd wil aan besteden, er zal ook veel tijd in kruipen. Want ik voel nu al dat ik niet snel tevreden ga zijn, lol. En ondertussen moet ik vooral nog veel, héél veel, leren wat betreft digitaal tekenen.

Reuze-plezant, dat wel! No doubt. :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Forumoverzicht » Anders » Striptekenen