Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Anders » Striptekenen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 231 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16

Wat vinden jullie van "De Wrede Walkuren";
Geweldig 39%  39%  [ 15 ]
Leuk 26%  26%  [ 10 ]
Wel aardig 5%  5%  [ 2 ]
Geen mening 11%  11%  [ 4 ]
Matig 0%  0%  [ 0 ]
Slecht 5%  5%  [ 2 ]
Dat kan ik beter! 5%  5%  [ 2 ]
Eerst wel leuk, maar nu niet meer 0%  0%  [ 0 ]
Eerst niet zo leuk, maar begin het steeds leuker te vinden 8%  8%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 38

Auteur Bericht
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 02 feb 2005, 14:29 
Bezoeker

KOMT ER NOG EEN DEEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????????/

HET IS SPANNEND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Of is het verhaal al afgelopen.

------------------------------------------------------------------------------
Ik ben een Nieuw-er!

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 21 jun 2005, 12:30 
Suske en Wiske fan

Ik hoop niet dat dit het laatste deel was, Wat gebeurt er met Sidonia????????
Hou me niet langer in spanning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 23 nov 2005, 14:21 
Bezoeker

Komt er nog een deel?

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 28 feb 2006, 21:50 
Die-hard fan

Nog twee delen dan maar .... (zijn al weer flink gedateerd, maar goed)

Deel 30:
“Jerom, Jerom, je moet eens kijken!” Suske komt de Gyronef uit rennen met een stuk papier in zijn handen. “we hebben een E-mail van professor Barabas, dat moet je lezen” Jerom pakt het papier aan van Suske en begint te lezen. Wiske is ook erg nieuwsgierig en kijkt over de schouder van Jerom mee.

Beste Vrienden,
Ik heb met professor Ebos gesproken en hij weet niets van de werking van deze kettingen, maar hij weet wel dat sommige mensen vroeger geloofden in de terugkeer van de Walkuren. Zij zouden dan opnieuw de Ragnarok ontketenen en dat zou het einde van de wereld kunnen betekenen. Een strijd tussen twee machten, die pas stopt als een der partijen zijn victorie behaalt heeft. Geen van de partijen zal te stoppen zijn. Ik ben dit nog aan het natrekken, maar als dit echt het geval is moeten we op onze hoede zijn. Ik zal jullie hierover op de hoogte houden. Reis ondertussen naar Noorwegen, hier liggen meer aanknopingspunten. Ga daar naar Trondheim, naar het Trondheimsfjord. Daar schijnen vreemde dingen gebeurt te zijn en misschien leid het jullie naar Sidonia. Een goede vriend van mij wacht daar op jullie. Ik ga weer aan de slag en ik houd jullie op de hoogte.

Met vriendelijk groeten,
De professor

Ps: Ik heb een bijlage toegevoegd met een oud Walkure legende, misschien hebben jullie er wat aan.

Jerom draait het papier om, maar het blanco aan de achterkant. “Waar is bijlage”, vraagt Jerom aan Suske. “Door de noodlanding is er een storing in het systeem geraakt, waardoor de blokkeringsprogrammatuur is geactiveerd. Hierdoor is het onmogelijk om bijlagen te downloaden, omdat ze permanent geblokkeerd worden. Ik zal even aan de apparatuur moeten sleutelen, wil ik dit kunnen deactiveren en de blokkering kunnen omzeilen”. Jerom geeft Suske toestemming en gaat verder aan de reparatie van de Gyronef. Suske gaat ondertussen aan de computer sleutelen, maar wat niemand in de gaten heeft is dat Wiske een eindje is gaan lopen. Rustig loopt ze over de zandpaden en kijkt op de borden: Levanger 30 Km, Storlien 60 km, Trondheim 10 km. Wiske raapt een kleine kei van de grond en gooit deze in de lucht terwijl ze terug loopt richting de Gyronef. Jerom legt zijn laatste handelingen aan de reparatie van de Gyronef en ziet Wiske aan komen lopen. Ondertussen komt Suske naar buiten lopen met een ander stuk papier en schreeuwt dat hij de bijlage heeft kunnen downloaden. Wiske heeft dat gehoord en haast zich naar Suske en Jerom. Suske geeft het papier wederom aan Jerom en begint te lezen.

Bijlage:
Brynhil of Brunhilde was een Valkyrja of Walkure. Ze trotseerde Odins wil en werd daarom op aarde gevangen gezet in een kring van vuur. Toen Sigurd haar daar uit haar toverslaap bevrijdde, werden ze verliefd.
Hij gaf haar zijn ring, Andvarinnaut, niet wetend dat hij vervloekt was. Tijdens zijn reizen werd hij door Grimhild betoverd, zodat hij Brynhild verried: eerst door te trouwen met Gudrun en vervolgens door Guner bij te staan om Brynhild te krijgen. Toen Brynhild Sigurds verraad ontdekte wilde ze hem eerst vermoorden, maar sloeg echter de hand aan zichzelf.

“Wat hebben we hier dan aan”, vraagt Wiske onverschillig. Suske denkt na, maar zou het zelf ook niet weten. Jerom fronst zijn wenkbrauwen en wrijft eens over zijn kin. “Zou best Donia kunnen wezen. “Is nieuwe Walkure, best onwennig”. Wiske begint te lachen en schatert: “Dan is Lambik zeker Sigurd!”. Dan valt het stil en onze vrienden beseffen dat ze wel eens heel dicht bij de waarheid zouden kunnen zitten. In welke stadium van deze legende Sidonia zich bevind weten onze vrienden niet, maar dat Sidonia in problemen zit wel. Jerom pakt de boel in en gaat met de Gyronef richting het Trondheimsfjord. Suske en Wiske zitten rustig in de stoelen met hun gordels om. Suske leest nog eens de e-mail door die professor Barabas heeft gestuurd. Wiske pakt ondertussen Schanulleke uit haar tas en begint zachtjes tegen haar te fluisteren. “Suske mag niet weten dat ik de ketting bij me draag en al helemaal niets over mijn geheime ontdekking in het laboratorium van professor Barabas, althans niet nu!”

deel 31:
Na een zeer korte vlucht land de Gyronef veilig bij het Trondheimsfjord. Onze vrienden stappen uit en bekijken de omgeving. “Wat cool zeg, zo’n Fjord”, zegt Wiske en loopt naar de waterkant. Ze staart naar de overkant van het Fjord en bekijk het heuvelachtig landschap en de sprookjesachtige wolken die door de lucht dansen. “Zou tante hier ergens zitten?” Wiske kijkt Suske aan en gaat vervolgens op een rots aan de waterkant zitten. Ze legt Schanulleke op haar schoot en gaat een boterhammetje eten. Suske besluit naast Wiske te gaan zitten en samen kijken ze nog over de het water van het Fjord. Als ze beiden hun boterham gegeten hebben staan ze op en lopen ze naar Jerom toe die met een onbekende staat te praten. Als gauw komen ze er achter dat het die vriend van professor Barabas betreft en ze lopen samen met Jerom naar het huis van de man.
Als ze allemaal goed zitten begint de man met zijn verhaal: “De bewoners van Trondheim zijn de laatste dagen erg onrustig”. Dat komt door alle geruchten die hier de rondte doen”. “Enkele inwoners menen gevleugelde paarden, gelijken van Pegasus, gezien te hebben ergens in de bergen achter het Fjord”. De man pakt zijn glas van tafel en neemt er een slok uit. “Ik adviseer jullie om daar een kijkje te nemen, ondertussen mogen jullie gebruik maken van mijn gastenverblijf”. De man overhandigd Jerom de sleutel van het gastenverblijf en onze vrienden verlaten het huis weer na een kort gesprek.
Met de Gyronef vliegen ze over het Fjord en landen ergens in de bergen. De groep splitst zich op en Jerom gaat in zijn eentje verder. Suske houdt Wiske gezelschap en ze lopen het wandelpad op. Na een eindje lopen besluit Wiske dat ze maar een stukje moeten gaan klimmen en haar voeten op de rotsen en grijpt met haar anderen een stel hoger gelegen rotsbrok en klautert zo een stuk naar boven. Suske besluit om niet achter te blijven en gaat Wiske achterna, maar blijft halverwege met zijn shirt aan een tak haken en zijn linker mouw scheurt. Suske ruk zich los en een stuk van zijn mouw blijft hangen aan de uitstekende tak. Na een eind geklommen te hebben komen ze op een vlak stuk terecht en hoeven ze even niet meer te klimmen. Suske blaast en ploft neer op een hoop bladeren die op de grond liggen. Wiske stopt en loopt naar Suske toe. “Kun je niet meer?” Suske kijkt Wiske aan en veegt het zweet van zijn voorhoofd. “Ik begrijp niet hoe jij na zo’n hele klim nog steeds niet moe bent”, reageert Suske. Wiske haalt haar schouders op en leunt tegen een boom aan. Suske haalt die adem en staat op. “Kom, laten we verder gaan” Wiske schrikt op en begint weer te lopen. Wiske heeft er flink de pas in en begint steeds harder te lopen. Suske rent hijgend achter haar aan en zakt door zijn enkel heen en valt op de grond. Alles wordt zwart voor zijn ogen en hij krijgt het plotseling ontzettend koud. Het lijkt alsof hij een deken van ijs over hem heen wordt gelegd en hij kan zich niet meer bewegen. In de verte ziet Suske licht, het licht wordt steeds feller en feller. Als Suske dichterbij komt realiseert hij zich dat het licht afkomstig zijn van vuur, ondoordringbaar vuur. “Waar ben ik?”, schreeuwt Suske. Waar ben ik…..waar?…Ben ik in de Hel …?

Mijn Dvd Collectie

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 01 maart 2006, 08:56 
Admin

Amai, dat is alweer even geleden :wink:
Ik heb eerst nog even de delen op de vorige bladzijde van dit topic gelezen om te kijken waar het verhaal over ging en dan nog begrijp ik niet meteen alles. Ik zal nog eens een keer het hele topic doornemen.
Wel kan ik zeggen dat je tegen het einde van deel 31 de spanning weer goed opbouwt. Ik hoop dat er snel meerdere delen volgen en dat we niet weer een jaar moeten wachten.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 01 maart 2006, 17:38 
Die-hard fan

Dank je. Ik heb nog wat delen op de PC staan en die zal ik t.z.t. ook nog plaatsen.
Ik wil yegen de zomervakantie het verhaal hervatten. Kijken of ik mijn schrijftechnieken al verbeterd heb.

Mijn Dvd Collectie

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 231 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16

Forumoverzicht » Anders » Striptekenen