Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Anders » Striptekenen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 231 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Wat vinden jullie van "De Wrede Walkuren";
Geweldig 39%  39%  [ 15 ]
Leuk 26%  26%  [ 10 ]
Wel aardig 5%  5%  [ 2 ]
Geen mening 11%  11%  [ 4 ]
Matig 0%  0%  [ 0 ]
Slecht 5%  5%  [ 2 ]
Dat kan ik beter! 5%  5%  [ 2 ]
Eerst wel leuk, maar nu niet meer 0%  0%  [ 0 ]
Eerst niet zo leuk, maar begin het steeds leuker te vinden 8%  8%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 38

Auteur Bericht
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 30 aug 2004, 22:47 
Die-hard fan

Deel: 23
Suske kruipt onder de tafel vandaan en gaat op zoek naar de rest. “Wiske, WISKE!, waar ben je?”, schreeuwt hij. “Hier Suske” roep Wiske. “Ik zie je niet, er is hier te veel stof”, zegt Suske. Na een tijdje hebben Suske, Wiske, Jerom en Odfella elkaar gevonden. “Waar is Sidonia”, vraagt Odfella aan de anderen. De anderen hebben geen idee en maken zich zorgen. “Zo groot is dit restaurant niet, we moeten haar hier makkelijk kunnen vinden”, zegt Suske. Op advies van Odfella wacht iedereen met zoeken totdat de stof is weggetrokken.
Minuten lijken uren en Wiske houdt het wachten niet meer vol en besluit de zoektocht naar tante Sidonia in haar eentje voort te zetten. Ze leidt Suske, Jerom en Odfella af en gaat er vandoor. Wiske loopt rond met een servet voor haar neus en mond en loopt voorzichtig door het gebouw heen. Wiske opent de deur naar de damestoilet en kijkt er een beetje rond voor zover mogelijk. Als Wiske de deur van het toilet opent voelt ze een hand op haar schouder en draait zich om. Ze staat oog in oog met niemand minder dan Suske. “Wat doe jij hier”, vraagt Wiske. “ik ken je toch, ik wist dat je tante zou gaan zoeken”, zegt Suske tegen Wiske. Samen gaan Suske en Wiske verder op onderzoek uit, maar vinden tante nergens. Ze besluiten maar weer terug te gaan naar Jerom en Odfella. Dan zien ze de deur van het restaurant open gaan en zien ze een gestalte binnen komen. De gestalte komt steeds dichter en dichter bij. Wie of wat zou het kunnen wezen ? Suske en Wiske wachten gespannen af en ze houden zich schuil achter een omgevallen tafel. De schim loopt door het restaurant heen en maakt angstvallig hijgende geluiden. Op zoek naar een van onze vrienden roept de schim door het restaurant “Sidonia, waar zit je, ik ben gekomen om je te halen”. Een groen licht verschijnt vanachter de plantenbak en een slanke dame komt te voor schijn. Haar blonde lokken leunen op haar schouders en in haar rechter hand houdt zei een dolk vast. Haar jurk is gescheurd en ze draagt een ketting met een leren bandje en een groene steen in de hanger. Suske en Wiske kijken op van achter de tafel en zien hun tante daar staan, te middel van het licht. De schim loopt op Sidonia af en nadert haar steeds dichterbij…

previev deel 24:

Professor Barabas loopt naar Suske en Wiske toe en gaat op een stoel zitten om bij te komen en legt zijn naslagwerken naast hem neer. De professor vertelt over zijn ontdekking in zijn laboratorium en hoe hij de klankentapper gebruikte om informatie uit de ketting te krijgen.

Mijn Dvd Collectie

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 31 aug 2004, 09:34 
Admin

Begrijp ik het nu goed dat de slanke dame in het groene licht Sidonia is? Zo ja, hoe komt ze dan aan die dolk? Ook vraag ik me af waar Lambik gebleven is: onze vrienden gaan niet naar hem op zoek.
Verder is het zeker wel een heel spannend deel.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 31 aug 2004, 09:39 
Die-hard fan

Antoon schreef:
Begrijp ik het nu goed dat de slanke dame in het groene licht Sidonia is? Zo ja, hoe komt ze dan aan die dolk? Ook vraag ik me af waar Lambik gebleven is: onze vrienden gaan niet naar hem op zoek.
Verder is het zeker wel een heel spannend deel.

ik sluit hier bij aan je bent goed bezig chris met verhaal ga zo door.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 31 aug 2004, 09:52 
Die-hard fan

Wordt allemaal duidelijk antoon....

Mijn Dvd Collectie

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 03 sep 2004, 17:42 
Die-hard fan

Deel: 24
Ook Jerom en Odfella aanschouwen deze vertoning. “Het is niet mogelijk”, zegt Odfella.
“Wat niet mogelijk”, vraagt Jerom aan Odfella. “Jerom, ik kan je dit niet vertellen, het is te groot, ik wil jullie hier niet bij betrekken”, zegt Odfella angstig. Jerom dringt op Odfella aan dat zij hem vertelt hoe de vork in de steel zit, maar Odfella wil onze vrienden in bescherming nemen.
De schim komt steeds dichter naar Sidonia en dan wordt het duidelijk dat Sidonia geen gevaar loopt, want de schim blijkt niemand minder te zijn dan professor Barabas. “Sidonia, kom hier, je bent in de ban van dit halssnoer”, zegt Barabas tegen Sidonia. “Sidonia bestaat niet meer, ik ben Sidonhilde (Brynhil of Brunhilde red. )”, zegt Sidonia. “Ik ben eindelijk vrij om te doen en laten wat ik wil”
Suske en Wiske komen ondertussen achter de tafel vandaan en lopen naar Jerom en Odfella toe. “Er is nu geen tijd voor jullie persoonlijke problemen, we moeten tante helpen”, zegt Wiske. Jerom en Odfella onderbreken hun woordenwisseling. “Je hebt gelijk Wiske, ik weet wat ik moet doen”, zegt Odfella en loopt richting Sidonhilde.
Professor Barabas loopt naar Suske en Wiske toe en gaat op een stoel zitten om bij te komen en legt zijn naslagwerken naast hem neer. De professor vertelt over zijn ontdekking in zijn laboratorium en hoe hij de klankentapper gebruikte om informatie uit de ketting te krijgen. “Ik kreeg dus door dat Sidonia gevaar liep en ben toen hier naartoe gefietst”. “Onderweg bleken mijn remmen kapot en werd ik bijna aangereden. Gelukkig deden beide onze sturen het wel en konden we mekaar gelukkig net op tijd ontwijken. Het laatste stuk heb ik gelopen” Barabas eindigt zijn verhaal en wijst onze vrienden erop dat we de koste wat het kost de ketting van Sidonia’s hals moeten krijgen. Als Sidonia een week lang de ketting draagt zal ze voor eeuwig een Walkure worden. “Gelukkig kan Odfella ons helpen”, zegt Wiske. “Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn”, zegt Suske en wijst naar Odfella die inmiddels bij Sidonia staat. Odfella draait zich om met haar gezicht naar onze vrienden toe: “Het spijt me, maar ik kan niet anders”. “Wat bedoel je”, vraagt Wiske. Tegen alle verwachtingen in haalt Odfella nog een ketting te voorschijn en doet deze om. Ze keert zich weer richting Sidonia en spreekt haar toe: “Sidonhilde, het is tijd om te gaan” Odfella pakt de groene steen van haar ketting vast en opent de poort naar Walhalla. Odfella stap de poort binnen en roept Sidonhilde ook te komen. Sidonhilde draait zich om en kijk onze vrienden aan …

Zal tante Sidonia de poort binnen gaan en zullen onze vrienden haar voorgoed kwijtraken?

preview deel 25:

Professor Barabas neemt een diepe zucht en wil verder gaan, maar word onderbroken door Wiske: “Als de Walkuren dan nog bestaan, dan moet Ragnarok dus nog plaatsvinden, of niet soms?. Professor Barabas kijkt bezorgt, “dat weet ik niet”.

Mijn Dvd Collectie

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 04 sep 2004, 09:25 
Admin

Weer een fantastisch deel Chris, ik ben echt benieuwd wat er later gaat gebeuren. Ik vraag me alleen nog af waar Lambik is gebleven, maar dat zal zeker ook nog wel komen.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 04 sep 2004, 11:20 
Die-hard fan

Antoon schreef:
Weer een fantastisch deel Chris, ik ben echt benieuwd wat er later gaat gebeuren. Ik vraag me alleen nog af waar Lambik is gebleven, maar dat zal zeker ook nog wel komen.

Ik kan alleen zeggen dat een schitteren verhaal is.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 04 sep 2004, 12:05 
Forum voor de Fans fan

Daar ben ik het helemaal mee eens!

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 04 sep 2004, 14:52 
Die-hard fan

Bij deze ook maar gelijk verder met deel 25.

Deel: 25

Sidonhilde keert onze vrienden de rug toe en stap de poort binnen. Wiske rent op de poort af, maar deze sluit vlak voor haar neus. “Waar is tante heen, we moeten haar terug halen”, schreeuwt Wiske. “Ze is vertrokken naar Walhalla”, zegt professor Barabas tegen Wiske. “Wallhalwattes?”, zegt Wiske. “Walhalla”, zegt professor Barabas. Het is duidelijk dat onze vrienden het niet begrijpen en professor Barabas begint met vertellen: “Walhalla was een immens groot gebied, gebouwd door Odin in Asgard. Er waren meer dan 500 deuren naar Walhalla waar maarliefst 800 man naast elkaar door naar binnen konden. Door deze deuren konden de krijgers opnieuw ten strijde trekken om voor de tweede maal sterven. De krijgers waren namelijk geesten van overleden krijgers die als helden gestorven zijn tijdens een groot gevecht. Deze krijgers werden uitverkoren door de Walkuren en stonden ook wel bekend onder de naam: Einherjar. De Einherjar werden binnengeleid via de deur Valgrind (heilige, vergrendelde poort der gesneuvelden). Bij aankomst op Walhalla genazen de krijgers op wonderbaarlijke wijze en werden ze opgeleid voor Odin’s eigen privé leger. In Walhalla aten de Einherjar van het toverzwijn, dit zwijn herrees iedere keer weer als het gegeten was. ’S Middags werd er gedronken en ’s ochtends vochten de Einherjar als training tegen elkaar. Wie tijdens de training overleed, herrees direct. De Walkuren ('zij die de gesneuvelden uitkiezen') waren Odin’s schildmaagden die eropuit gestuurd werden om de Einherjar van het slagveld te halen. Op Walhalla dienden zij de Einherjar en hielpen hen bij hun training. Zolang de Walkuren hun maagdelijkheid behielden waren ze onsterfelijk. Het doel van Walhalla was de Ragnarok. De Ragnarok was de dag waarop de Goden ten onder zouden gaan in de strijd tegen de vorstreuzen en andere kwade machten. Met het leger dat Odin bouwde hoopte hij deze slag te kunnen winnen…”. Professor Barabas neemt een diepe zucht en wil verder gaan, maar word onderbroken door Wiske: “Als de Walkuren dan nog bestaan, dan moet Ragnarok dus nog plaatsvinden, of niet soms?. Professor Barabas kijkt bezorgt, “dat weet ik niet”. “Ik ben er niet eens zeker van of de walkuren nog wel bestaan”. “We moeten eerst Sidonia vinden, dat is het belangrijkste daarna zien we wel verder”. Professor Barabas breidt een einde aan zijn verhaal en onze vrienden besluiten het pand te verlaten. Als ze buiten staan zien ze dat de lucht donker is geworden en dat het hevig onweert. Met zijn allen stappen ze in de auto van tante Sidonia en rijden op huis aan. Als ze over de snelweg rijden merken ze dat er niemand op de weg is, er heerst een doodse stilte op de weg. De regen klettert op de straten en de wind raast door de bomen. Bij het huis van professor Barabas aangekomen stappen onze vrienden uit de auto en kijken naar de lucht. “Dit voorspelt niet veel goeds”, merkt Barabas op. “We moeten opschieten, we hebben geen tijd te verliezen…”.

Preview deel 26:

Eenmaal beneden loopt Wiske naar de buiteningang van het Laboratorium en merkt dat er een cijfercodeslot op de deur zit. Wiske denkt diep na en herinnert zich de code weer. Ze toetst 12-15-20-10-05 in en ze hoort het eerste slot ontgrendelen, het tweede slot opent ze met de sleutel die Barabas verborgen heeft onder de deurmat

Denk hier maar eens over na!

Mijn Dvd Collectie

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 05 sep 2004, 13:37 
Forum voor de Fans fan

ik vind het een goed verhaal en kheb eind 2003 - begin 2004 deze tekening gemaakt http://s7.invisionfree.com/Luca/index.p ... id=4626834

als je er ff met je pijltje blijft opstaan verschijnt er een tekentje rechts-beneden in de hoek waar je kan op klikken zodat het groter wordt...

ik heb wel neit gevonden hoe ik dat zwart moest weg doen...

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 05 sep 2004, 16:20 
Die-hard fan

Haha, leuke tekening!

Mijn Dvd Collectie

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 05 sep 2004, 17:30 
Forum voor de Fans fan

luca schreef:
ik vind het een goed verhaal en kheb eind 2003 - begin 2004 deze tekening gemaakt http://s7.invisionfree.com/Luca/index.p ... id=4626834

als je er ff met je pijltje blijft opstaan verschijnt er een tekentje rechts-beneden in de hoek waar je kan op klikken zodat het groter wordt...

ik heb wel neit gevonden hoe ik dat zwart moest weg doen...

je kon eventueel van mijn service gebruik maken :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 05 sep 2004, 20:23 
Forum voor de Fans fan

Citaat:
je kon eventueel van mijn service gebruik maken

jouw service ? onze service... ;)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 11 sep 2004, 13:13 
Die-hard fan

Deel: 26

Buiten woedt een flinke storm en de straten zijn leeg. Professor Barabas heeft wat warme chocolade gemaakt zodat iedereen zich even wat kan op warmen. “Morgen gaan we op onderzoek uit, we moeten allen eerst tot rust komen”, zegt professor Barabas “Het lijk me verstandig dat ik thuis op onderzoek ga en dat jij en de kinderen veldwerk verrichten”, zegt professor Barabas tegen Jerom. “Goed plan, gaan nu allen slapen, was vermoeiende dag”, zegt Jerom. Professor Barabas knikt en loopt naar boven om de logeerkamers in orde te maken. Suske en Wiske ruimen de vuile vaat op en doen samen de afwas. Even later komt professor Barabas weer naar beneden om te zeggen dat de slaapvertrekken gereed zijn. Iedereen maakt zich klaar om te gaan slapen en gaat naar bed.
Alle lichten gaan uit in huize Barabas en iedereen ligt rustig te slapen onder de wollen dekens. Maar schijn bedriegt, ons Wiske is weer eens te opgewekt om te kunnen slapen en stapt uit bed. Voorzichtig loopt ze op haar tenen naar de deur en haalt de hendel geruisloos naar beneden en opent de deur. Ze loopt tree voor tree de trap af op weg naar het laboratorium van de professor. Ze opent ook hier de deur en knipt het licht aan. Ze kijkt in de rondte en loopt alles langs en ziet op de tafel de overblijfselen liggen van de klankentapper. “mm, de professor heeft dus hier zijn experiment uitgevoerd de ketting moet dus vlakbij zijn”, denkt Wiske terwijl de naar de brokstukken kijk. Wiske loopt verder en net voordat ze een kast wil open trekken wordt ze in de kraag gevat. Wiske schrikt en draait zich om. “Dacht al dat je hier was, altijd nieuwsgierig”, zegt Jerom. “Wiske moet manieren leren “. Wiske rukt zich los van Jerom en loopt boos naar boven, terug naar bed. Jerom besluit de wacht te houden voor Wiske’s deur, zodat ze niet weer zal ontsnappen. Wiske ligt in bed te woelen en kan maar niet slapen. Dan komt ze op het idee de lakens aan elkaar te knopen en via het raam te ontsnappen. Wiske trekt de kast in de kamer open en haalt daar al het beddengoed uit en begint het aan elkaar te knopen. Het ene uiteinde knoopt ze aan het bed vast en de rest gooit ze uit het raam en laat zich naar beneden zakken. Eenmaal beneden loopt Wiske naar de buiteningang van het Laboratorium en merkt dat er een cijfercodeslot op de deur zit. Wiske denkt diep na en herinnert zich de code weer. Ze toetst 12-15-20-10-05 in en ze hoort het eerste slot ontgrendelen, het tweede slot opent ze met de sleutel die Barabas verborgen heeft onder de deurmat. De deur gaat open en Wiske sluipt naar binnen. Wiske loopt direct naar de kast toe die ze al eerder wilde openen. En opent de deur, maar vind verder niet dan schroeven, chemische stoffen en wat mislukte uitvindingen. Wiske doet de kast weer dicht en loopt verder door het laboratorium en ziet op een gegeven moment een kistje op een andere kast staan en pakt deze eraf. Ze zet het kistje op de tafel waar ook de kapotte klankentapper ligt en probeert het te openen. Helaas zit het kistje veilig op slot. Wiske loopt weer terug naar die ene kast en pakt een hamer en een beitel en begint op het slot te rammen totdat het breekt. De opent het kistje en vind waar ze naar gezocht heeft. Wiske verlaat het Laboratorium en wil weer via de lakens naar boven klimmen, maar ziet dat de knoop niet sterk genoeg was, want al het beddengoed licht in de tuin. Wiske besluit een ladder uit het laboratoriums te pakken en klimt via de ladder weer naar boven en gaat rustig in bed liggen en legt de ketting onder haar kussen.
De volgende morgen worden onze vrienden al vroeg gewekt door een geschreeuw van professor Barabas vanuit het Laboratorium. Suske en Jerom rennen eropaf en zien totale chaos in het laboratorium.

preview deel 27:

Wiske pakt Schanulleke weer op en loopt met haar naar het raam toe. Tot haar grote verbazing ziet ze in de verte een paar rare wezen aankomen. Het lijken wel gevleugelde paarden met vrouwelijke ruiters erop. “Suske, Suske, kom eens kijken”, roep Wiske. Suske komt naar het raam gelopen en ziet de gevleugelde viervoeters steeds dichterbij komen. “Jerom, volgens mij komen de Walkuren onze kant op”, zegt Suske in paniek

Mijn Dvd Collectie

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 11 sep 2004, 16:14 
Admin

Weeral een mooi deel, Chris. Maar één ding blijf ik me afvragen: Lambik. Waar is hij en waarom wordt hij niet gemist?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 231 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Forumoverzicht » Anders » Striptekenen