Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Anders » Striptekenen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 231 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Volgende

Wat vinden jullie van "De Wrede Walkuren";
Geweldig 39%  39%  [ 15 ]
Leuk 26%  26%  [ 10 ]
Wel aardig 5%  5%  [ 2 ]
Geen mening 11%  11%  [ 4 ]
Matig 0%  0%  [ 0 ]
Slecht 5%  5%  [ 2 ]
Dat kan ik beter! 5%  5%  [ 2 ]
Eerst wel leuk, maar nu niet meer 0%  0%  [ 0 ]
Eerst niet zo leuk, maar begin het steeds leuker te vinden 8%  8%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 38

Auteur Bericht
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 04 feb 2004, 20:04 
Admin

En bedankt... ;)

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 05 feb 2004, 21:37 
Die-hard fan

Deel 3

Wiske bedenkt zich geen moment en rent op Lambik af om het te zeggen dat het geen zin heeft om in discussie te gaan met die agent. "Hij zal de bekeuring toch niet verscheuren en je maakt het alleen maar erger", beweer Wiske. Lambik geeft Wiske gelijk en stopt met moeite zijn woede weg. Rustig lopen de twee naar de auto van Lambik, waar Suske al in is gaan zitten. Lambik vraagt Wiske of ze de boete even in het dashboardkastje wil leggen. Wiske gaat voorin zitten en doet het kastje open en tientallen bekeuringen vliegen in de rondte. Het hele kastje ligt vol met bekeuringen die terug gaan tot wel 5 jaar geleden. Wiske kijkt boos richting Lambik die ineengedoken (schaamte) achter het stuur zit. Vluchtig raapt Wiske de bekeuringen op en stopt ze allemaal terug in het dashboardkastje.
In een wat gespannen houding probeert Lambik de auto te starten, maar het enige wat de auto doet is tegensputteren. Lambik geeft uit frustratie een flinke klap op het dashboard en hoopt hiermee zijn auto weer aan de praat te krijgen. Boos stapt Lambik de auto uit en geeft nog eens een trap tegen zijn auto aan. Vervolgens openend Lambik de motorkap en bekijkt aandachtig de inhoud. Ondertussen is Wiske ook uit de auto gestapt en kijkt over Lambik's schouder mee wat hij aan het doen is. "Het lukt niet, hè?", zegt Wiske op een eigenwijze manier. "Ach natuurlijk kan ik dat wel", zegt Lambik. "Wiske, moet jij een goed opletten hoe ik dit ga aanpakken, daar kun je misschien wel iets van leren". "Deze auto fiksen wordt een peulenschil". Wiske kijkt aandachtig over de schouder van Lambik mee, afwachtend op een grote blunder.
Ondertussen buigt Lambik zich voorover om een goede blik op de motor te kunnen werpen. "Suske, geef me eens de schroevendraaier aan", zegt Lambik. Na het aanreiken van de schroevendraaier begint Lambik hevig aan de motor te sleutelen. Na een half uur sleutelen heeft Lambik het euvel nog steeds niet gevonden, maar sleutelt gewoon verder. Wiske kijkt nog steeds over de schouder van Lambik mee en zegt: "je kunt het niet hè?" "Geef nu maar toe dat niet zo technisch bent als je zegt dat je bent, je bent gewoon vergeten te tanken!" "Lariekoek en Apekool", moppert Lambik. En hij loopt naar het dashboard en bekijkt de benzinemeter. "Die tank zit nog zo vol als een …". Lambik loopt rood aan en Suske en Wiske moeten keihard lachen om de blunder van Lambik.

Er komt nog een tekening van mij hopelijk een betere als deze, want deze vind ik wat minder:

http://members.lycos.nl/azurill85/hpbimg/DWW01.jpg

Mijn Dvd Collectie

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 06 feb 2004, 18:47 
Suske en Wiske kenner

Blijft een leuk verhaal

Ben benieuwd naar de tekening ;)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 06 feb 2004, 18:49 
Die-hard fan

Zijn er ook dingen die NIET leuk zijn, die ANDERS moeten,

Geeft me TIPS, ADVIEZEN, COMMENTAAR ETC en geef ook aan wat wel leuk is en wat niet!

Ik heb die tips ontzettend hard nodig, mail me, post het hier.

En geef bij je mening argumentatie AUB.

dit geldt overigens voor iedereen.

Mijn Dvd Collectie

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 06 feb 2004, 18:54 
Suske en Wiske kenner

Misschien kan je er wat Belgische woorden in verwerken

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 06 feb 2004, 18:56 
Die-hard fan

Dat komt er zo nu en dan in voor, met dank aan TOM en BENNE.
Maar daar moet je nog ff op wachten.
Maar de vlaamse taal maakt natuurlijk niet alleen het verhaal dus al het advies is welkom

Mijn Dvd Collectie

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 06 feb 2004, 19:06 
Forum voor de Fans fan

azurill schreef:
Dat komt er zo nu en dan in voor, met dank aan TOM en BENNE.
Maar daar moet je nog ff op wachten.
Maar de vlaamse taal maakt natuurlijk niet alleen het verhaal dus al het advies is welkom

Als je vlaams nodig hebt je hebt mijn msn :mrgreen: .
Een hint * wat ik altijd leuk vind is dat de karakter een dialect spreken : natuurlijk met vertaling onderaan ( dit geld natuurlijk voor typetjes die een zin of 2 zinnen hebben ofzo ) zo krijg je ook wat taalvariatie en ik denk dat er toch wel veel dialecten gesproken worden als je alle forummers tezamen telt. Je kunt zo ook aan grappige woord-spellingen komen wat meer leesplezier betekent.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 feb 2004, 15:48 
Die-hard fan

DEEL 4

De agent heeft het spektakel van een afstand mogen aanschouwen en stapt geamuseerd op onze vrienden af. "Zo, is de motor kapot?", Zegt de agent vrolijk. "Nee, de motor is prima, maar dit kieken (wijzend naar lambik) is weer eens vergeten te tanken", zegt Wiske enigszins geërgerd. "Ach zo, ik heb nog wel een jerrycannetje benzine in de auto staan, loop maar even mee". Wiske doet wat de politieagent haar vraagt en loopt even mee naar de auto van de politieagent om een jerrycan benzine op te halen, zodat ze de auto van Lambik weer kunnen vullen. "Gezellig hè, die Antwerpse markt?", Zegt de agent vriendelijk tegen Wiske. "Ja, erg leuk, we zijn op pad geweest om een geschikte presentje te vinden voor Tante". "Er was op de markt verder niets leuks te vinden voor haar, alleen bij dat leuke kraampje aan het einde van de markt". "Tja, vrouwen zijn kieskeurig hè", grinnikt de agent. Wiske kijkt boos in de richting van de agent: "Wij vrouwen zijn niet kieskeurig, wij willen alleen het beste!". "Jaja, dat ken ik, zo'n type woont ook bij mij thuis". "Wassen, koken, strijken doet ze, en ze wordt op haar verjaardag helemaal in de watten gelegd en nog is het niet goed!" Wiske staat op het punt een woede-uitbarsting te krijgen en loopt volledig rood aan. Ondertussen opent de nietsvermoedende agent de kofferbak om de jerrycan met benzine eruit te kunnen pakken. Als hij zich omdraait begint Wiske flink tegen hem uit te vallen: "Als je denkt dat je met één presentje een vrouw tevreden kan stellen heb je het mooi mis, wij verdienen meer dan dat", schreeuwt Wiske. "Wij verdienen respect voor wat we doen, we zijn zelfstandige wezens en we hebben mannen niet nodig om ons te vertellen wat we wel en niet moeten doen!" Geschrokken van Wiske's opmerkingen van staat de agent met de jerrycan in zijn handen en is verbaasd over het feit dat Wiske zo tegen hem uitvalt. De agent draait zich weer om blaast en mompelt: "De hardwerkende mens wordt vandaag de dag ook niet meer gerespecteerd.". Toevallig heeft Wiske de opmerking van de agent gehoord en heeft het nu helemaal gehad. "Hou die jerrycan maar, ik vind zelf wel benzine", schreeuw Wiske. Woedend loopt Wiske weg van de agent, zonder maar een druppel benzine meegenomen te hebben.

Hier dan maar effekes deel 4, vooralsnog geen tekening, maar een vervolg, dat werd wel tijd. Ik hoop dat ik tijd hem om wat te tekenen, maar voorlopig wordt het weer druk voor me!

Mijn Dvd Collectie

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 15 maart 2004, 11:36 
Suske en Wiske kenner

En toen viel het gesprek en t verhaal stil :(
word er nog aan gewerk, komt er ook echt een strilverhaaltje van? :) (hoopvol lachje).. voorlopig vind ik het verhaal al wel leuk, dus ik wacht vol hoop op een vervolg ervan ;)
xxx :wiske: xxx

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 15 maart 2004, 14:37 
Die-hard fan

Ik heb het momenteel erg druk.. dus het ligt ff stil. Maar ik ga gauw weer verder. Momenteel (sinds vandaag) is mijn pa met de PC en internet aan de gang dus ik kan ook ff niets nieuws plaatsen.

Maar er komt meer, soon ...

Mijn Dvd Collectie

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 15 maart 2004, 20:39 
Suske en Wiske fan

Teken je het figuur in een keer of maak je eerst het "skelet poppetje?" Zodat je de verhoudingen goed krijgt?
(ik zou je dat graag laten zien, mar ik heb geen scanner... :roll: )

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 25 maart 2004, 10:42 
Die-hard fan

DE WREDE WALKUREN

DEEL 5, 6,& 7

Deel 5

Suske ziet van een afstand al dat het helemaal mis gaat en stapt de auto uit en rent op Wiske af. "Ben je nu helemaal gek geworden, dit was onze enige kans op benzine en jij weet het weer te verpesten". "Zeg Fransiscus ik laat me niet beledigen door een of andere politieagent!" Zegt Wiske boos. Suske duwt Wiske opzij en besluit zelf de benzine maar te gaan halen. Hij loopt gehaast naar de politieagent toe en bied zijn verontschuldigingen aan voor het onbehoorlijke gedrag van Wiske. De agent vindt het al wel goed en overhandigd Suske de jerrycan met benzine. Suske bedankt de politieagent en loopt rustig terug naar de auto van Lambik. Bij de auto van Lambik aangekomen staat Wiske hem bij de benzinetank op te wachten. "Je gaat toch niet echt die benzine in de auto doen?". "Natuurlijk wel", zegt Suske. "We willen toch zo snel mogelijk naar Tante Sidonia". Wiske kijkt met een dreigende blik naar Suske en zegt: "Natuurlijk willen we dat, maar niet met de benzine van die opgedirkte flik daar "Dan loop ik nog liever naar huis!". Wiske wijst naar de agent die weer verder is gegaan met parkeerbonnen uitdelen en werpt hem een vuile blik toe. "Dat moet je dan vooral doen, want ik gooi gewoon de benzine in deze tank of je nu wilt of niet", zegt Suske geërgerd. "Ik heb geen zin om naar huis te lopen". Suske draait vluchtig de dop van de jerrycan open en vult de tank met benzine. Als de tank weer een beetje gevuld is stelt Suske voor dat hij de jerrycan naar de agent terug brengt en dat Lambik alvast de auto start, zodat ze straks meteen weg kunnen rijden. Zo gezegd zo gedaan. Maar als Suske weer terug bij de auto komt is Wiske verdwenen…

Deel 6

"Waar is Wiske", vraagt Suske zenuwachtig aan Lambik. "Ja, wat weet ik daar nu van, die was toch met jouw mee" moppert Lambik. "Nee, ze zou bij de auto blijven en dat wist je!" "Ja, tuurlijk, het is makkelijk om een ander de schuld in de schoenen te schuiven", zegt Lambik. "Stap nu maar de auto in, we hebben nog net genoeg benzine om naar het huis van Tante Sidonia te rijden". "We kunnen Wiske toch niet achterlaten", zegt Suske wanhopig. "Die vindt haar weg wel naar het huis van tante Sidonia", zegt lambik overtuigend. Suske stapt twijfelend de auto in en rijd samen met Lambik, weg van de Antwerpse parkeerplaats.
Lambik besluit om maar niet over de snelweg te gaan, want over de provinciale wegen rijden is toch ietwat korter. Er staat een lichte wind en Lambik laat de wind lekker wapperen door de 6 sprieten op zijn hoofd. Hij rijdt rustig langs de pittoreske landweggetjes en geniet volop van het prachtige uitzicht. Ondertussen kan Suske maar niet zijn gedachten aan Wiske loslaten. Hij peinst continue en vraagt zich af hoe het met Wiske zou gaan en verdwaalt helemaal in zijn gedachten. Hij merkt nauwelijks dat Lambik iets tegen hem zegt. "Kijk Suske!", Roept Lambik opgetogen, "nog 5 kilometer en we zijn er". Suske kijkt op, maar reageert amper. Lambik kijkt in zijn achteruitkijkspiegel en ziet dat Suske niet al te vrolijk kijkt. "He Sus, kijk eens wat vrolijker, Tante Sidonia is vandaag jarig en ik wil niet dat je met je bokkenpruik op gaat zitten". "Wiske die zal ook wel komen, met de bus ofzo". "Ik zal wel eens wat gas geven, dan zijn we eerder bij Sidonia, dan zul je zelf wel zien dat Wiske daar al lang en breed is" Lambik drukt met zijn voet het gaspedaal in en trekt in een hoog tempo op. Hij drukt het gaspedaal volledig in en gaat over de snelheidslimiet. Suske schikt op uit zijn gedachtegang en waarschuwt Lambik dat hij een gevaar wordt en dat er ongelukken van zullen komen. Lambik draait zijn hoofd om naar Suske en zegt: "Dat valt wel mee, ik ben de veiligheid zelve kijk maar er gebeurt niks".
"Lambik pas op!", Schreeuwt Suske in paniek. "Er ligt allemaal glas op de weg, remmen!". Lambik draait zijn hoofd om en schrikt zich kapot. Al een gek trapt hij op de rem, maar het is al te laat. De auto scheurt als een gek door het glas en de scherven gaan als scheermesjes door de banden heen. Lambik raakt de controle over het stuur kwijt en de auto begint te spinnen, glijd van de weg af en maakt een noodlanding tegen een boom. Lambik klapt met zijn hoofd tegen het stuur aan, de auto is total loss.

Deel 7

Ondertussen in het huis van Tante Sidonia, is Tante Sidonia ongeduldig aan het ijsberen in de woonkamer. "Waar blijven ze toch, ze hadden hier al lang moeten zijn". "Er zal toch niets gebeurd zijn?" Sidonia stopt met ijsberen en loopt naar de keuken om een glas water te halen. Ze draait de kraan open en laat haar glas vollopen. Vervolgens gaat ze moeizaam op de sofa zitten en blaast eens flink uit. "Pff ik kan deze spanningen echt niet meer aan". Sidonia neemt een slok uit haar glas en zet het glas trillend op tafel neer. "Ik ga Lambik eens bellen". Sidonia loopt naar de telefoon en neemt de hoorn op en draait het nummer van Lambik's mobiel. De telefoon gaat over, maar er neemt niemand op. Dan ineens … piep … "Dit is de vojshmeel van Lambik, ik ben er nu even niet, maar je hoort me wel". Spreek een messetsj in na de piep". "Dan bel ik je wel terug als ik weet hoe dat moet" … piep. "Ja Sidonia hier, waar blijven jullie toch". "Ik maak me mateloos ongerust". Tante Sidonia gooit de hoorn erop en gaat weer op de sofa zitten. Ze pakt haar glas water van de tafel op en neemt nog een flinke teug uit het glas en zet het schuddend weer terug op tafel. Met de minuut wordt Tante Sidonia steeds zenuwachtiger en voelt een zenuwtoeval opkomen.
Dan gaat opeens de deurbel. "Whaaaaa!", Schreeuwt Sidonia hysterisch. Ze springt van de bank op en rent met een noodgang op de deur af, grijpt de deurknop stevig vast, opent de deur en ziet daar twee van onze vrienden staan. "Ow, zijn jullie het, kom binnen", zegt tante Sidonia teleurgesteld.
"Wat een vriendelijk ontvangst Sidonia, zijn we niet welkom", zegt professor Barabas tegen tante Sidonia. "O, tuurlijk wel professor Barabas, maar ik gewoon zo in de zenuwen", zegt tante Sidonia tegen de professor. "Hoezo dat dan?", Vraagt Professor Barabas. "Lambik en de kinderen zijn er nu nog steeds niet, ik ben zo bang dat ze wat overkomen is".
"Bik weer te laat, altijd zelfde liedje", moppert Jerom. "Bik komt wel, soms wat onhandig, maar vergeet Donia's verjaardag niet". "Ik hoop het maar", zegt Sidonia ongerust. Jerom en professor Barabas proberen Tante Sidonia wat te kalmeren. Al lukt dat wel aardig, de spanning zit er bij haar goed in en dat kan elk moment tot een hevige zenuwtoeval leiden.

Mijn Dvd Collectie

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 25 maart 2004, 12:17 
Admin

Tot nu echt een geweldig verhaal en spannend. Ik heb er al spijt van dat ben begonnen met lezen en niet meteen doorkan naar het eind. :(
Opmerking: soms is het taalgebruik wel heel erg formeel, bijvoorbeeld: Tante Sidonia spreekt voicemail in: "ik maak me mateloos ongerust".
Vraagje: Wie heeft nu de ketting voor Tante Sidonia: Wiske of lag die in de auto bij Suske en Lambik?

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 25 maart 2004, 12:19 
Die-hard fan

Daar kom je nog achter

Mijn Dvd Collectie

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 25 maart 2004, 13:02 
Admin

azurill schreef:
Daar kom je nog achter

Oh nee, zo'n antwoord maakt het alleen maar erger. Ik hoop dat de delen elkaar snel gaan opvolgen. Ik hoorde Lambik trouwens al roepen toen hij die bon van de agent kreeg: Miljaar

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 231 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 16  Volgende

Forumoverzicht » Anders » Striptekenen