Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Anders » Off-topic

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 166 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 22 jul 2007, 22:23 
DE Suske en Wiske freak!

Gilles schreef:
Leve de bijbel, het is zo interessant als een telefoonboek en zo correct als de voorspel-koekjes bij de Chinees.

In één woord: Hilarisch :D

Ik heb de bijbel niet gelezen, ben het met je laatste mening eens, maar ik weet niet of je eerste mening klopt. Ik heb gehoord dat er nogal wat geweld in voorkomt.

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 24 jul 2007, 10:32 
Suske en Wiske kenner

The unconsoled staat even ''on hold'' voor de nieuwste Harry Potter. De eerste vijftig pagina's beloven al een goede afsluiting van de serie. Nu maar hopen dat het echt goed afgesloten wordt!

En HP de puber is stoer! Hij wordt steeds cynischer en lekker anarchistisch.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 24 jul 2007, 21:21 
Admin

Rikki - Erik schreef:
Gilles schreef:
Leve de bijbel, het is zo interessant als een telefoonboek en zo correct als de voorspel-koekjes bij de Chinees.

Ik heb de bijbel niet gelezen, ben het met je laatste mening eens, maar ik weet niet of je eerste mening klopt. Ik heb gehoord dat er nogal wat geweld in voorkomt.

Absoluut, met name het oude testament is zeer geweldadig

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 25 jul 2007, 12:52 
Die-hard fan

Ramon schreef:
Rikki - Erik schreef:
Gilles schreef:

Absoluut, met name het oude testament is zeer geweldadig

En wat is met de Openbaring van Johannes? :wink: Is dat soms iets voor kinderen? :wink:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 13 aug 2007, 14:22 
DE Suske en Wiske freak!

Heb '1984' van George Orwell gelezen in m'n vakantie (Zuid-Frankrijk).
Veel had ik er al van gehoord, maar het viel een beetje tegen. De belangrijkste boodschap is snel duidelijk, maar het boek blijft erover doormalen. Vooral het stuk waarin Winston over het 'Big-brother systeem' leest is moeilijk door te komen. Wel een heel beklemmende sfeer. Zeker in het begin blijft het boek zorgen dat je snel wilt doorlezen.

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 13 aug 2007, 23:28 
DE Suske en Wiske freak!

Wat grappig; http://core.tweakers.net/nieuws/48871/VS:-vooruitgang-in-automatisch-herkennen-kwade-bedoelingen.html

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 14 aug 2007, 19:57 
Suske en Wiske kenner

Rikki - Erik schreef:
Veel had ik er al van gehoord, maar het viel een beetje tegen. De belangrijkste boodschap is snel duidelijk, maar het boek blijft erover doormalen. Vooral het stuk waarin Winston over het 'Big-brother systeem' leest is moeilijk door te komen. Wel een heel beklemmende sfeer. Zeker in het begin blijft het boek zorgen dat je snel wilt doorlezen.

Dat stuk heb ik zelf geskipt. Droge opsommingen zijn in fictieve werken niet nodig. Dat leidt in dit geval alleen maar af van het schitterende verhaal over loyaliteit en vertrouwen die het boek OOK vertelt. Was wel onder de indruk toen ik het de eerste keer las op de havo. :)

Op mijn nachtkastje ligt nu het eerste deel uit de trilogie '' Voor koningin&vaderland '' van Tomas Ross. Ross heeft een wat simpele en literair weinig opzienbarende schrijfstijl, maar hij weet wel heel vernuftige thrillers te schrijven waarin hij werkelijkheid met fictie vermengt.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 16 aug 2007, 20:14 
Admin

Rikki - Erik schreef:

Ah, ik vind het een heerlijk boek :) Maar Animal Farm is beter hehe ;)

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 18 aug 2007, 15:47 
Suske en Wiske kenner

Ik lees nu het derde boek uit The Dark Tower-reeks. Wat mij betreft iets minder dan de sublieme deel 1 & 2. King doet eindeloos over het vertellen van zijn verhaal. Dat heeft zo zijn charme, maar in dit deel wordt het toch wat irritant omdat het verhaal an sich mij iets minder boeit. Echt slecht is het overigens ook niet, meer een smaak issue van mijn kant! :wink:

Edit: Iets verder in het boek, en na het drawen en de ontmoeting met de Grays kon ik het toch allemaal wel waarderen. Ik zie al uit naar deeltje 4.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 29 aug 2007, 12:18 
Suske en Wiske kenner

Journeys in the dead season - Spencer Jordan

Sfeervol psychologisch drama dat bestaat uit twee verhaallijnen: het dagboek van een veroordeelde crimineel en stukken tekst van een jonge bioloog/ex-soldaat in de jaren '20. Door een vreemde speling van het lot beginnen de twee werelden steeds meer op elkaar te lijken. Een beetje vreemd, maar desalniettemin zeer smakelijk. De schrijver hanteert een melancholieke schrijfstijl die bij mij wel in de smaak valt.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 02 sep 2007, 13:28 
Suske en Wiske kenner

The burglar in the closet - Lawrence Block

Dit dunne misdaadboekje heb ik ooit uit de schappen van een tweedehands boekenwinkel gevist. Daarna heeft het geruime tijd in de kast stof staan vergaren. Ik had namelijk op internet gelezen dat het ooit verfilmd is als Burglar, met in de hoofdrol Whoopi Goldberg. Om die reden had ik er opeens geen zin meer in. Nu toch open geslagen en het valt zeer mee. Heerlijk laconiek geschreven thriller over een cynische professionele inbreker die te maken krijgt met een moord.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 06 sep 2007, 11:52 
Suske en Wiske kenner

Kill your darlings - Terence Blacker

Als talentloze aspirant-schrijver is dit boek over de frustraties rond het schrijverschap wel heel erg confronterend.

De hoofdrolspeler is een schrijver van middelbare leeftijd die zijn beste tijd wel gehad heeft. Zijn vrouw gaat vreemd, zijn zoon is van hem vervreemd, en zijn carriere behelst niks meer dan piekeren over een nieuwe roman en op cynische wijze doceren aan een universiteit. Dan ontmoet hij een wereldvreemde student met potentie om uit te groeien tot iets groots. In eerste instantie wil hij hem helpen door hem mee te nemen naar societyfeesten, maar dan slaat de jaloezie genadeloos toe.

Zoals gezegd: zeer confronterend voor iedereen die ooit dacht schrijver te worden. Het wereldje wordt omschreven als een villein netwerk van nare mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Het schrijverschap zelf is ondergeschikt aan de PR en het netwerken. De toonzetting van het verhaal is dan ook cynisch en vol bijtende spot. Ik hou daar wel van.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 06 sep 2007, 21:24 
Suske en Wiske kenner

John Vermeulen - Satans oog

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 11 sep 2007, 22:06 
Suske en Wiske kenner

Tomas Ross - De Anjercode

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 14 sep 2007, 13:36 
Suske en Wiske kenner

David Nicholls - The Understudy

Doet een beetje denken aan '' Entourage '' en '' Extras '', dit bitterkomische verhaal over een onsuccesvolle acteur die zich gepasseerd voelt door een superster. Lichte literatuur, maar wel heel geestig geschreven.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 166 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Forumoverzicht » Anders » Off-topic