Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Anders » Off-topic

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 344 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
Auteur Bericht
 Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 04 jan 2009, 19:26 
Suske en Wiske Megafan

Suske en wiske Het rijmende paard
Vond ik een zeer goed album met veel vaart verteld interesante personages en figuren een typisch verhaal van de oude stempel

Suske en wiske Het kristallen kasteel
een erg goed Geerts album staat hoog in mijn favorite top van suske en wiske albums. Leuk omdat er een mix is tussen fantasy (elfjes,dwergen, ridders en jonkvrouwen) en realiteit de grotten van han bestaan

XIII De Mangoest
Ontzettend goed stripverhaal wat goed is getekend met een verhaal dat loopt als een sneltrein. In dit album kom je wat meer te weten over de achtergronden en motieven van de personages die in de serie XIII een rol hebben.
Dit verhaal heb ik 3 keer achter elkaar gelezen omdat ik er maar geen genoeg van kon krijgen.

Largo Winch De weg en de deugd
Veel vaart, ontzettend realistisch getekend soms wat over de top als je kijkt naar wat voor een achtervolgingsstunts er worden overleefd

Thorgal Het schild van Thor
Vond ik een wat minder album. Ik ben de weg een beetje kwijt binnen de serie Thorgal het zweeft mij teveel het schiet in het ene uiterste in het andere uiterste en het verhaal boeit me niet echt meer. gekocht om de serie compleet te houden.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 08 jan 2009, 18:07 
Suske en Wiske kenner

Cover 202
Afbeelding
http://www.comicstripshop.com/images/da ... aQ9ToyPCId

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 10 jan 2009, 02:08 
Suske en Wiske kenner

Robbedoes- Terug naar Z.
Ik loop enkele albums achter, dus ik was dus nog niet bekend met de aparte, nieuwe stijl. Het is niet onprettig om aan te zien, lekker eigenzinnig zonder de oorspronkelijke sfeer te verliezen. Helaas wel een scenario dat maar bij vlagen uit de verf komt, maar leuk om alle oude locaties weer eens voorbij te zien komen.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 10 jan 2009, 08:45 
Suske en Wiske kenner

RijntjeDonkerwoud schreef:
Robbedoes- Terug naar Z.
Ik loop enkele albums achter, dus ik was dus nog niet bekend met de aparte, nieuwe stijl. Het is niet onprettig om aan te zien, lekker eigenzinnig zonder de oorspronkelijke sfeer te verliezen. Helaas wel een scenario dat maar bij vlagen uit de verf komt, maar leuk om alle oude locaties weer eens voorbij te zien komen.

De neven reeks van Robbedoes (Een verhaal van) is ook een aanrader. :-D

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 10 jan 2009, 15:19 
Forum voor de Fans fan

Kijk eens naar de aankondiging van het Robbedoes album
dat pas in mei komt.

http://www.youtube.com/watch?v=i5tnjVHNFsk

Le groom vert-de-gris
De veldgrauwe piccolo
Piccolo in Veldgroen

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 12 jan 2009, 01:17 
Suske en Wiske kenner

Drenth schreef:
Kijk eens naar de aankondiging van het Robbedoes album
dat pas in mei komt.

http://www.youtube.com/watch?v=i5tnjVHNFsk

Le groom vert-de-gris
De veldgrauwe piccolo
Piccolo in Veldgroen

Mooie trailer, wellicht maar weer voortgaan met de verzameling van Robbedoes.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 12 jan 2009, 08:19 
Suske en Wiske kenner

Ik heb zo'n idee dat deze uit de nevenserie komt.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 05 maart 2009, 12:01 
Suske en Wiske fan

Laatst Witch deel 8 gelezen

Profiel  

Bericht Geplaatst: 14 maart 2009, 13:17 
Suske en Wiske fan

Eerste dikke verzamel stripboek van Witch

Profiel  

Bericht Geplaatst: 05 apr 2009, 14:55 
Bezoeker

Kuifje en het Zwarte Goud, nog niet uit maar het is een goed en leuk verhaal tot nu toe.

4/5

Profiel  

Bericht Geplaatst: 06 apr 2009, 22:52 
Forum voor de Fans fan

Afbeelding

Figaro | 1 | Het Masker van de Wereld

Een nieuwe reeks, daar had ik best wel zin in. Steve Van Bael z'n werk voor 'Kiekeboe' vond ik namelijk zeer verdienstelijk. Een dubbele motivatie dus. Helaas. In alle eerlijkheid ... ik heb hem nog steeds niet aan één stuk door uitgelezen. Hoe graag ik het ook wil doen, keer na keer raakt het album m'n aandacht kwijt of ontbreekt plots de zin waardoor Figaro terug op de stapel 'te lezen' beland.

Nochtans is het opzet best wel fijn, meer nog, de raakvlakken met de strip waar ik zelf mee bezig was als tiener zijn niet te tellen. Het doet me wat denken aan een reeks als 'Heterdaad' die zich mengt met 'Postbus X', voor de Belgen. En misschien dat daar net het schoentje wringt.

De vraag die constant in m'n hoofd speelt : Wat is de doelgroep van 'Figaro'? De hoofdpersonages zijn vrij volwassen en het verhaal wijst ook in die richting, maar toch blijft alles vrij simplistisch, van de dialogen en de grapjes tot de uitwerking van het plot. Is het een redelijk volwassen strip die ons iets te kinderlijk behandeld, of een strip voor de 12-jarigen met personages (sexy Emma inclusief naaktscène?) die eerder een ouder publiek aanspreken? Om een veel te zwaar klinkende vergelijking te maken, het voelt als een mengeling tussen Merho en Jef Nys. En dat vloekt toch wel een beetje.

De gewoonlijke valkuilen voor een nieuwkomer? Mogelijk. De personages hebben nog wat last van de typische beginners-kwalen. De pientere Peck moet de onliners spuwen en kijkt veel te vaak met een scheef glimlachje en een opgetrokken wenkbrauw om duidelijk te maken dat hij zowat de Mulder van deze strip is en babe Emma mag een veel lossere versie van Scully spelen, met de daarbij horende situaties, om het duo compleet te maken natuurlijk. Figuren als Maxim en Brunetti moeten zich voorlopig beperken tot handige verschijningen, steeds leuk om een scenario vooruit te helpen. Ook het feit dat de praatsscènes veel te statisch en eentonig getekend zijn zie ik door de vingers, want uit de actiescènes blijkt dat hier zonder enige twijfel een écht tekentalent aan het werk is.

Er zit zeker een toekomst in de reeks, mits een betere balans en verdere ontwikkelingen bij de personages. Van Bael krijgt van mij zeker nog een tweede kans (Biechtgeheim), mogelijk een derde. Maar met het eerste album (Het Masker van de Wereld) kon hij me nog niet echt overtuigen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 24 mei 2009, 12:42 
Suske en Wiske kenner

Piccolo in veldgroen, de nieuwe interpretatie van Robbedoes door gerenommeerde scenaristen/tekenaars. Het is ontegenzeggelijk een erg interessant album, waarin typische Robbedoes-elementen terugkomen in een verhaal in bezet gebied in WO2. Mijn enige bezwaar is dat het wel erg schijtlollig is voor een verhaal in de oorlog. Hilarisch hoe bekende striphelden stiekem door de platen heen wandelen (waaronder Suske en Wiske & co).

Profiel  

Bericht Geplaatst: 24 mei 2009, 20:59 
DE Suske en Wiske freak!

Ik heb voor m'n verjaardag vooral Asterix en Obelix albums gevraagd. Die humor is geweldig!

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Bericht Geplaatst: 07 jun 2009, 12:45 
Forum voor de Fans fan

GLOSSY Donald Duck

Afbeelding

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 344 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23

Forumoverzicht » Anders » Off-topic