Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Anders » Off-topic

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2447 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 160, 161, 162, 163, 164
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Algemeen off-topic
 Bericht Geplaatst: 22 maart 2015, 11:54 
Admin

Een aantal mensen hier weten wel dat ik naast Suske en Wiske nog een hobby heb: kartografie/geofictie. Als kind al was ik bezig landkaarten te maken van zelfverzonnen landen en steden. Ruim een jaar geleden ben ik lid geworden van opengeofiction.net, een website waar mensen zelf een land kunnen inrichten op een denkbeeldige planeet. Het principe is gebaseerd op de open software van openstreetmap.org, waar ook iedereen vrij is samen te werken om de kaart van de wereld te verbeteren.

In de wereld van OpenGeofiction heb ik ook een eigen land dat ik Neberly heb gedoopt. Het ligt langs de oevers van een grote rivier, de Neber, waar ook de grootste steden aan liggen. Waaronder ook de hoofdstad Senford die vrij centraal in het land ligt. Wanneer je inzoomed zul je nog weinig detail ontdekken in het land. Dit komt doordat ik ervoor heb gekozen eerst de grote lijnen aan te geven (rivieren, bossen, grotere steden) en daarna te gaan verfijnen. Zo heb ik gisteren in het noordwesten de gletsjers gemaakt met de eerste bergen. Er is echter heel veel mogelijk en aantal mensen hebben al prachtige dingen gemaakt, zoals:
- Yasheu, Roantra
- Khaiwoon
- Villa Constitución, Ardisphere
Het kan nog wel even duren voor ik zover ben dat ik echt steden ga invullen met gebouwen, wegen en parken. Voorlopig kan ik nog vooruit met bergen, dorpen en een algemeen (spoor)wegennet.

Naast de kaart is er ook nog een speciale Wiki-pagina waar mensen meer informatie geven over de landen die ze in kaart brengen. Hier is ook een pagina over mijn land Neberly te vinden. Maar ook hier geldt dat anderen vaak al veel verder zijn. Bijvoorbeeld door een beschrijving van:
- transportmogelijkheden
- historische gebeurtenissen
- het geld in hun land
- sportevenementen

En zo kun je uren doorbrengen in (het bouwen van) een denkbeeldige wereld. Wel geldt hier dat het om realisme gaat, dus geen elfen, magiërs en trollen :)

Profiel  

Berichttitel: Re: Algemeen off-topic
 Bericht Geplaatst: 24 mei 2015, 21:45 
Suske en Wiske fan

Jeetje Antoon, dat klinkt echt super leuk. Het lijkt een beetje op Sim City als ik het zo hoor. Ik was daar alleen bar slecht in, omdat ik toen een stuk jonger was.

Als ik ooit tijd heb, dan zal ik er zeker een keer naar kijken. Ik geloof wel dat mijn laptop een beetje aan de oude kant is om het goed te kunnen bekijken, ik zie vrij weinig op dit moment. Dus maar even de computer van mijn vriend een keer kapen. :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2447 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 160, 161, 162, 163, 164

Forumoverzicht » Anders » Off-topic