Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Anders » Off-topic

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 572 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 39  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Don Lawrence
 Bericht Geplaatst: 30 dec 2003, 13:19 
Suske en Wiske Megafan

Zojuist ontving ik het trieste bericht dat Don lawerence gisteren is overleden. Met hem verliezen we weer een groot tekenaar die de afgelopen decenia's voor zoveel stripplezier heeft gezorgd.

http://home.tiscali.nl/osinga/hijzelf.htm

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 30 dec 2003, 13:25 
Forum voor de Fans fan

Hij is mij totaal onbekend ...
en zijn werk doet al evenmin een belletje rinkelen ...
:?
Hoewel die niet voor publicatie-tekeningen we wel aanstaan :lol:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 30 dec 2003, 13:38 
Suske en Wiske Megafan

Wel dan is er voor jou nog heel veel stripplezier te ontdekken.
Met stripalbumseries als Storm en Trigie.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 30 dec 2003, 13:45 
Die-hard fan

Die ken ik wel, maar ik heb ze nooit echt gelezen.

Weet je al of er een ander verder gaat met de reeks, of is dat al zo.
Net als toendertijd Willy Vandersteen overleed en Paul al geruime tijd aan de sw reeks meewerkte.

Mijn Dvd Collectie

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 30 dec 2003, 14:01 
Forum voor de Fans fan

Ja hoor, Don Lawrence heeft al voor een opvolger gezorgd: Liam Sharp. Maar de frequentie waarmee de laatste jaren nieuwe Storm-albums verschijnt ligt volgens mij nog lager dan Asterix... Het blijft erg jammer dat zo'n grote stripmaker is heengegaan. Z'n gezondheid liet hem de laatste jaren al in de steek, maar toch had ik de indruk dat het weer beter met hem ging, getuige ook zijn aanwezigheid op de Stripdagen in oktober. Don Lawrence is overigens 75 geworden.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 30 dec 2003, 15:38 
Die-hard fan

ben zeer bedroefd.

In het fanclubblaadje was er nog niets van te zien dat het hem slecht ging.

Don - rust zacht
:cry:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 30 dec 2003, 17:32 
Die-hard fan

Striptekenaar Don Lawrence (Storm) overleden
30 december 2003, 16:45:22

HAARLEM (ANP) - De Britse striptekenaar Don Lawrence, vooral bekend van de series Storm en Opkomst en Ondergang van het Keizerrijk Trigië, is overleden. Hij is 75 jaar geworden. Lawrence stierf in een ziekenhuis bij zijn woonplaats Jevington (Zuid-Engeland).

Dat heeft stripuitgeverij Big Balloon uit Haarlem meegedeeld. Don Lawrence werkte dertig jaar veelvuldig voor de Nederlandse uitgeverij Oberon, die in 1990 werd voortgezet door Big Balloon. De relatie met Nederland ontstond nadat Lawrence met veel succes de verhalen over het keizerrijk Trigië had getekend die ook verschenen in het Nederlandse jeugdblad Sjors. Toen dat met de Pep samen de Eppo werd, kreeg Lawrence het aanbod om daar rechtstreeks voor te gaan tekenen.

De Storm-verhalen verschenen van 1977 tot 1995 in de Eppo en de opvolgers van dat blad. Het laatste, 22ste Storm-album verscheen volgens een woordvoerder van uitgeverij Don Lawrence Collection in 2001 en was getiteld De Armageddon Reiziger. De teksten waren van de Nederlander Martin Lodewijk, die ook bekend is van Agent 327.

Drie miljoen albums

Alleen al in het Nederlandse taalgebied zijn er meer dan drie miljoen albums met tekeningen van Lawrence verkocht, zegt uitgeverij Big Balloon. Don Lawrence ontving diverse prijzen in binnen- en buitenland. Zo ontving hij in 1994 de Stripschapprijs voor zijn complete oeuvre.

In Nederland stond hij op de nominatie ridder in de Orde van Oranje-Nassau te worden en in het Duitste Schöppingen werd hij vorig jaar geëerd met een tentoonstelling van replica's van de machines uit de Trigië- en Storm-verhalen.

Geactualiseerd om 15.49 uur

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 30 dec 2003, 17:42 
Suske en Wiske kenner

ik vond de beste man niet zo briljant.
enfin.
het zal allemaal wel.
mensen die het er moeilijk mee hebben: het is de kringloop van het leven he ;).

http://groups.msn.com/DonkerOnline/

de site over een nieuw fenomeen...

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 30 dec 2003, 18:43 
Moderator

het is blijkbaar de nederlandse trent om buitenlandse striptekenaars tot ridder te slagen :)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 31 dec 2003, 11:25 
Suske en Wiske kenner

Ik hield niet van zijn verhalen, zijn tekeningen zijn prachtig om te zien, maar het was niet mijn soort strip.
Toch is het onmiskenbaar dat hij één van de groteren was. Werkelijk heel jammer...

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 31 dec 2003, 13:15 
Suske en Wiske Megafan

Storm en Trigië, getekend door Dan Lawrence behoren tot mijn favoriete series.
Elke tekening van hem is gewoon een prachtig schilderij. De vele kleuren en detaillering van zijn tekeningen zijn een lust voor het oog en je kunt wel uren naar een tekening van hem kijken.
De laatste jaren is er helaas weinig meer van zijn hand uitgekomen. Zijn opvolger haalt het niet bij hem.
Er is met hem een groot talent heengegaan.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 31 dec 2003, 15:05 
Die-hard fan

het waren inderdaad hele mooie tekeningen net levens echt maarja als het zo goed getekend is dan is het voor mij niet echt leuk om te lezen

Profiel  

Bericht Geplaatst: 11 jan 2004, 15:19 
Moderator

Hier kan gepraat worden over andere stripreeksen

Profiel  

Berichttitel: Kuifje
 Bericht Geplaatst: 15 jan 2004, 14:42 
Suske en Wiske kenner

Er komt niet 1 kuifje film,maar drie en ze moeten in 2006 uitkomen.

Bron: http://www.darkhorizons.com/news04/040114g.php

Citaat:
Many have been wondering how the "Tintin" movie in development is going and according to French magazine Capital, it might be further along than expected.

Seems that Steven Spielberg will produce and or possibly direct not one but potentially three adaptations of the famous comic according to the mag. The "deal is nearly signed" and shooting is aiming to begin next winter for a release in 2006.

The three movies to be made apparently will be based on two of the two-part comics (the space one is considered too "old fashioned") and one using two comics with the same characters. Thus it'll be the sunken treasure adventure "The Secret of the Unicorn" and "Red Rackham's Treasure", the China/Tibet drug trade and Yeti antics of "The Blue Lotus" and "Tintin in Tibet", and my personal fave - the Incan mystery "The Seven Crystal Balls" and "Prisoners of the Sun".

Profiel  

Berichttitel: Re: Kuifje
 Bericht Geplaatst: 16 jan 2004, 16:09 
Suske en Wiske fan

swfan schreef:
Er komt niet 1 kuifje film,maar drie en ze moeten in 2006 uitkomen.

Bron: http://www.darkhorizons.com/news04/040114g.php

Citaat:
Many have been wondering how the "Tintin" movie in development is going and according to French magazine Capital, it might be further along than expected.

Seems that Steven Spielberg will produce and or possibly direct not one but potentially three adaptations of the famous comic according to the mag. The "deal is nearly signed" and shooting is aiming to begin next winter for a release in 2006.

The three movies to be made apparently will be based on two of the two-part comics (the space one is considered too "old fashioned") and one using two comics with the same characters. Thus it'll be the sunken treasure adventure "The Secret of the Unicorn" and "Red Rackham's Treasure", the China/Tibet drug trade and Yeti antics of "The Blue Lotus" and "Tintin in Tibet", and my personal fave - the Incan mystery "The Seven Crystal Balls" and "Prisoners of the Sun".

Dat duurt dus nog wel even. Ik kijk er alvast naar uit...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 572 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 39  Volgende

Forumoverzicht » Anders » Off-topic