Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Anders » Marc Verhaegen

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 19 sep 2005, 22:09 
Die-hard fan

de krant de standaard van 19/9 2005
;
Verhaegen tekent voor Balloonbooks

BRUSSEL - De striptekenaar Marc Verhaegen tekent zijn volgende strips bij de Antwerpse uitgever Balloonbooks. De strips zullen uitkomen onder het logo van Mezzanine, dat samen met de uitgeverij De Ballon (kinderboeken) bij Balloonbooks nv zit. Balloonbooks nv is een dochtermaatschappij van Uitgeverij Dupuis. Verhaegen, die tot februari 2005 Suske & Wiske tekende, plant vier verhalen van het nieuwe stripduo Senne & Sanne. Verder denkt Marc Verhaegen erover om een spin-off te maken rond het konijntje Krolik.

Laatst bijgewerkt door jerom39 op 17 nov 2005, 12:53, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 19 sep 2005, 22:10 
Die-hard fan

de krant de standaard 14/9 2005

Nieuw contract voor Marc Verhaegen

(vpb) 14/09/2005

BRUSSEL - Marc Verhaegen, die in februari ontslagen werd bij Studio Vandersteen, maakt vandaag zijn nieuwe uitgever bekend. Daar tekende hij een contract voor vier albums van een nieuw stripkoppel, Senne en Sanne. Het eerste album, dat al regionaal werd voorgepubliceerd, wordt Rebecca R . Dat is een herwerking van het scenario over de Holocaust dat Verhaeghen destijds aanbood bij Studio Vandersteen, maar dat daar geweigerd werd. Die weigering zette kwaad bloed in de (inter)nationale pers, omdat vermoed werd dat de Studio de thematiek schuwde. Rebecca R. verschijnt op 7 december.

Voor Verhaegen is dit het einde van een moeilijke periode. De tekenaar, die de fakkel overnam van Paul Geerts, zat sinds februari zonder werk. Hij wil zich nu helemaal concentreren op zijn nieuwe reeks. ,,Ik wil een strip maken die wat dieper gaat, die zaken durft aan te pakken die als een taboe gelden. Ik geloof echt dat je kinderen bepaalde problemen rustig mag tonen. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik tegen entertainment ben.''

(vpb)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 19 sep 2005, 22:29 
Die-hard fan

Beste Marc,

Het succes zal je verzekerd zijn! :D

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 19 sep 2005, 23:22 
Forum voor de Fans fan

Spin-off over Krolik? Hehe, gaaf Marc. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 sep 2005, 06:53 
Die-hard fan

Ruben schreef:

dit lijkt mij idd ook erg leuk :D

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 sep 2005, 07:56 
Admin

Volgens mij was Krolik ook wel behoorlijk populair in Rijswijk. Hoeveel van die konijntjes heeft Marc wel niet getekend? Ik ben benieuwd :)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 sep 2005, 10:36 
Moderator

jari schreef:
Ruben schreef:

hmm, ik heb persoonlijk mijn twijfels bij een spin-off
ik zou het figuurtje eerder gebruiken voor illustratie's in kinderboeken dan een echte stripreeks er voor te maken

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 sep 2005, 13:35 
Die-hard fan

dentom schreef:
jari schreef:
Ruben schreef:

hmm, ik heb persoonlijk mijn twijfels bij een spin-off
ik zou het figuurtje eerder gebruiken voor illustratie's in kinderboeken dan een echte stripreeks er voor te maken

laat em dan nog iig meedoen met senne en sanne als mede hoofdfiguur

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 sep 2005, 13:55 
Forum voor de Fans fan

Ach, ik heb er alle vertrouwen in dat Marcus er wat leuks mee weet te verzinnen! :)
Ik ben benieuwd!

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 sep 2005, 15:05 
Suske en Wiske kenner

Lijkt me wel leuk die spin-off, maar volgens mij wordt de doelgroep daarvan wel een stuk jongere kinderen. Naja ik weet ook niet hoe ie t gaat aanpakken, of het een verhaal word over een lief knuffelkonijntje in een wollige droomwereld of dat het beest mensen helpt in allerlei vreselijke situaties ofzow, tsja.. het kan alle kanten op gaan.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 sep 2005, 19:31 
Admin

regina? zelf aant dromen ofzo, klinkt heeel dromerig hoor :wink:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 20 sep 2005, 19:55 
Suske en Wiske kenner

Ja weet ik veel, ik weet niet wat ik me er bij voor moet stellen hoor :P ben erg benieuwd, dat zeker...

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 26 sep 2005, 21:52 
Forum voor de Fans fan

Uit De Morgen van 20 september 2005

Ex-'Suske en Wiske'-tekenaar Marc Verhaegen gaat de geëngageerde toer op

De kogel is door de kerk. Marc Verhaegen, ex-tekenaar van Suske en Wiske, heeft bij de Antwerpse uitgeverij Mezzanine een contract getekend voor zijn nieuwe personages Senne en Sanne. Verantwoordelijk uitgever Jean-Luc Verspeeten: "We hebben een contract voor minstens vier albums. Ik wilde niet dat die nieuwe titel begon en eindigde met een verhaal waar veel heisa rond is ontstaan."
Senne en Sanne wordt volgens Verhaegen een stripreeks voor kinderen en volwassenen die niet voor de hand liggende maatschappelijke onderwerpen, en zelfs onderwerpen binnen de taboesfeer, aan de man probeert te brengen op een betuttelende noch belerende manier. "Het zijn onderwerpen die zich, bij wijze van spreken, tussen drugs en terrorisme afspelen en die jongeren erg bezighouden", aldus Verspeeten. "Maar wees gerust, we gaan niet voorbij aan de klassieke ingrediënten als humor, avontuur en spanning."
Het eerste album over het gedeporteerde joodse meisje Rebecca R. past volgens auteur en uitgever perfect in die opzet. Verspeeten: "Dat neemt echter niet weg dat Senne en Sanne ook gewone avonturen kunnen beleven. Bedoeling is wel om altijd nieuwe onderwerpen aan te boren en geen platgetreden paden te bewandelen. We hebben gesproken over drugs, hiv, armoede, homofobie... Voorlopig zijn het losse ideeën, maar dat is wel de richting waar we naartoe willen. Het past in de kraam van Verhaegen: ik heb hem leren kennen als een man met een groot hart." Verder denkt Marc Verhaegen erover om een spin-off te maken van Krolik, het konijntje dat in Rebecca R. een belangrijke rol speelt.
Verhaegen werd in februari ontslagen bij de Studio Vandersteen (DM 4/6), officieel omdat hij niet in teamverband kon werken, maar volgens enkele Nederlandse bladen kreeg hij de bons omdat hij een Suske en Wiske-verhaal plande over Auschwitz. Het Nederlandse blad KidsWeek publiceerde begin mei ook effectief een voorproefje van de holocauststrip Rebecca R. (GDW)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 27 sep 2005, 07:51 
Die-hard fan

Stef schreef:
Uit De Morgen van 20 september 2005

Ex-'Suske en Wiske'-tekenaar Marc Verhaegen gaat de geëngageerde toer op

De kogel is door de kerk. Marc Verhaegen, ex-tekenaar van Suske en Wiske, heeft bij de Antwerpse uitgeverij Mezzanine een contract getekend voor zijn nieuwe personages Senne en Sanne. Verantwoordelijk uitgever Jean-Luc Verspeeten: "We hebben een contract voor minstens vier albums. Ik wilde niet dat die nieuwe titel begon en eindigde met een verhaal waar veel heisa rond is ontstaan."
Senne en Sanne wordt volgens Verhaegen een stripreeks voor kinderen en volwassenen die niet voor de hand liggende maatschappelijke onderwerpen, en zelfs onderwerpen binnen de taboesfeer, aan de man probeert te brengen op een betuttelende noch belerende manier. "Het zijn onderwerpen die zich, bij wijze van spreken, tussen drugs en terrorisme afspelen en die jongeren erg bezighouden", aldus Verspeeten. "Maar wees gerust, we gaan niet voorbij aan de klassieke ingrediënten als humor, avontuur en spanning."
Het eerste album over het gedeporteerde joodse meisje Rebecca R. past volgens auteur en uitgever perfect in die opzet. Verspeeten: "Dat neemt echter niet weg dat Senne en Sanne ook gewone avonturen kunnen beleven. Bedoeling is wel om altijd nieuwe onderwerpen aan te boren en geen platgetreden paden te bewandelen. We hebben gesproken over drugs, hiv, armoede, homofobie... Voorlopig zijn het losse ideeën, maar dat is wel de richting waar we naartoe willen. Het past in de kraam van Verhaegen: ik heb hem leren kennen als een man met een groot hart." Verder denkt Marc Verhaegen erover om een spin-off te maken van Krolik, het konijntje dat in Rebecca R. een belangrijke rol speelt.
Verhaegen werd in februari ontslagen bij de Studio Vandersteen (DM 4/6), officieel omdat hij niet in teamverband kon werken, maar volgens enkele Nederlandse bladen kreeg hij de bons omdat hij een Suske en Wiske-verhaal plande over Auschwitz. Het Nederlandse blad KidsWeek publiceerde begin mei ook effectief een voorproefje van de holocauststrip Rebecca R. (GDW)

Duidelijke woorden dus!
Niet alleen escapisme, maar ook sociaal bewogen thema´s! :D

Rebecca R. heeft al bewezen een schitterend verhaal te zijn en had een prachtig Suske en Wiske-verhaal kunnen zijn, maar het is anders gelopen. :P Nu is het een briljant Senne en Sanne-verhaal geworden! :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door Nosferatu op 27 sep 2005, 07:59, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: 27 sep 2005, 07:55 
Die-hard fan

wat wil je zeggen Nos ??

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Forumoverzicht » Anders » Marc Verhaegen