Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 09 sep 2013, 17:36 
Die-hard fan

is dit niet gewoon doorgeborduurd op - DE BLOEDBROEDER-

Profiel  

Bericht Geplaatst: 09 sep 2013, 17:44 
Suske en Wiske Megafan

jerom39 schreef:
is dit niet gewoon doorgeborduurd op - DE BLOEDBROEDER-

ik heb geen idee

Profiel  

Bericht Geplaatst: 10 sep 2013, 07:23 
Suske en Wiske Megafan

Nosferatu schreef:
zombies, zoals we die kennen uit de voodoo-cult zijn betreurenswaardige menselijke wezens, waarvan bepaalde hersengedeeltes zijn afgestorven.

Ah, ik ben toch niet zo'n zombiekenner, blijkbaar. ;)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 10 sep 2013, 18:03 
Die-hard fan

en jawel - de verhaallijn is hetzelfde als bloedbroeder

in strook 63 komt er zowaar iets nieuws voor in het verhaal - Spoiler! een dode Spoiler!

Cover 323

Profiel  

Bericht Geplaatst: 10 sep 2013, 20:16 
Die-hard fan

Jeroen schreef:
Nosferatu schreef:
zombies, zoals we die kennen uit de voodoo-cult zijn betreurenswaardige menselijke wezens, waarvan bepaalde hersengedeeltes zijn afgestorven.

Ah, ik ben toch niet zo'n zombiekenner, blijkbaar. ;)

Hoi Jeroen,

Hier is een link waarin ik een toelichting over de herkomst van zombies verklaard heb.

http://suskeenwiske.ophetwww.net/albums/4kl/226.php

Nu zie ik ook, dat ik dit thema moet bijwerken, want sinds Shaun of the Dead in de bioscopen uitkwam heeft zich qua film veel gedaan. :wink:

Profiel  

Bericht Geplaatst: 10 sep 2013, 21:28 
Suske en Wiske Megafan

Bedankt voor de link, interessant stuk!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 11 sep 2013, 09:14 
Suske en Wiske Megafan

De trailer.
Zometeen maar even richting de boekhandel. ;)

Laatst bijgewerkt door Jeroen op 11 sep 2013, 13:17, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 11 sep 2013, 09:34 
Suske en Wiske Megafan

Ik zie op strook 63 niets wat we nog niet eerder hebben gezien in een S&W. Ik herken op die strook wel alweer een verwijzing naar de typische pose van op de cover van Amoras, net als in De Bloedbroeder en in De Vliegende Rivier. Ik ben het er overigens helemaal mee eens dat de gelijkenis met het scenario van De Bloedbroeder wel erg groot is. Wat me ook opvalt is dat de oersterke Jerom in dit verhaal blijkbaar niet meer zo sterk is en dat Lambik zó sterk is dat hij met zijn blote handen een tijger vilt.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 11 sep 2013, 10:57 
Suske en Wiske Megafan

Ik vind die trailers eigenlijk wel mooi gemaakt ... Wat mij betreft mogen ze op die manier de (volledige) strips wel verfilmen. De tekenfilms uit het verleden waren van een bedroevend slechte kwaliteit. Maar als ze het op deze manier zouden aanpakken (beweging toevoegen aan de striptekeningen), zou het misschien best kunnen lukken om iets kwalitatiefs te produceren. Het heeft dan ook de 'look-and-feel' van de strips in plaats van een mislukte tekenfilm.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 11 sep 2013, 13:12 
Suske en Wiske Megafan

Eerste indruk na een derde te hebben gelezen: Het ziet er goed uit, mijn vrees bleek ongegrond, gelukkig. Wat me opvalt is een nieuwe lay-out van sommige kaders. Grote tekeningen met daarin meerdere kleine omkaderde tekeningen. (link: Op deze manier ) Ik vind dat erg mooi!

jerom39 schreef:
in strook 63 komt er zowaar iets nieuws voor in het verhaal - Spoiler! een dode Spoiler!

Niels74 schreef:
Ik zie op strook 63 niets wat we nog niet eerder hebben gezien in een S&W.

Eeehmm...zie strook 73?

Profiel  

Bericht Geplaatst: 12 sep 2013, 01:34 
Suske en Wiske Megafan

Ik heb 'm vandaag voor 't eerst gezien bij de C1000 bij mij en ik vind persoonlijk de eerdere cover mooier, dan die van nu. Waarom zijn die covers bij de uiteindelijke uitgaven vaak anders; vertel 'ns?!!

:x :x

Ik heb 't doorgebladerd, maar moet 't nog kopen.

Ik vind de titel wel mooi, omdat je 't woord balorig niet vlug hoort.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 12 sep 2013, 08:13 
Suske en Wiske Megafan

Vanmorgen heb ik het uitgelezen, en ik vind het toch een goed album.

De tekeningen zijn erg mooi, en ook het verhaal is leuk. Ik was bang dat ik me aan de zombies zou storen maar ik vond ze juist wel grappig. Ook heeft het gedeelte met de zombies niet de overhand, maar worden de verhaallijnen (Zombies in het heden en Barabas in het verleden) goed verdeeld.

Jerom is niet op zijn best en heeft zowaar enigszins moeite met confrontaties (de zombies waren dan ook wel erg sterk), terwijl Lambik als een soort Tarzan door het verhaal dendert. Toch heeft hij ook af en toe echte Lambik-acties, zoals struikelen en een leuke grap maken (laatste plaatje).

Ik merk ook dat de laatste tijd veel met Suske en Wiske-sentiment wordt gespeeld. De teletransfor komt even in het verhaal voor en er wordt zelfs aangehaald in welke avonturen ze het hebben gebruikt. Ook de kreet "Antigoon vooruit!" wordt door Suske in de laatste paar albums weer regelmatig geroepen.

Prima, leuk album!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 12 sep 2013, 08:52 
Suske en Wiske Megafan

Heb hem gisteren al twee keer gelezen en ben dik tevreden.
Ik was best zenuwachtig voor dit album. Het kon leuk worden, maar ook ontzettend tegenvallen, twee verhaallijnen door elkaar. Maar voor mij is het prima gelukt!
Leuke personages, goed uitgewerkt. In het heden en in het nu een leuk verhaal, niet te raar allemaal met die zombie's maar gewoon leuk. Hij leest heerlijk weg en de tekeningen zijn echt prachtig!

Ben benieuwd naar de mening van de anderen!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 12 sep 2013, 14:58 
Suske en Wiske Megafan

Jeroen schreef:
Vanmorgen heb ik het uitgelezen, en ik vind het toch een goed album.

De tekeningen zijn erg mooi, en ook het verhaal is leuk. Ik was bang dat ik me aan de zombies zou storen maar ik vond ze juist wel grappig. Ook heeft het gedeelte met de zombies niet de overhand, maar worden de verhaallijnen (Zombies in het heden en Barabas in het verleden) goed verdeeld.

Jerom is niet op zijn best en heeft zowaar enigszins moeite met confrontaties (de zombies waren dan ook wel erg sterk), terwijl Lambik als een soort Tarzan door het verhaal dendert. Toch heeft hij ook af en toe echte Lambik-acties, zoals struikelen en een leuke grap maken (laatste plaatje).

Ik merk ook dat de laatste tijd veel met Suske en Wiske-sentiment wordt gespeeld. De teletransfor komt even in het verhaal voor en er wordt zelfs aangehaald in welke avonturen ze het hebben gebruikt. Ook de kreet "Antigoon vooruit!" wordt door Suske in de laatste paar albums weer regelmatig geroepen.

Prima, leuk album!

ik wist dat je het leuk zou vinden :wiske2:

Profiel  

Bericht Geplaatst: 12 sep 2013, 15:02 
Suske en Wiske Megafan

Ik zeg leuk album :gek:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen