[J.ROM reeks] 1. Schaduw

Bespreek hier de albumreeksen van Amoras, Junior Suske en Wiske, Jerom, De grappen van Lambik, Schanulleke etc.
Plaats reactie
goofy22
Suske en Wiske Megafan

[J.ROM reeks] 1. Schaduw

Bericht door goofy22 » 28 nov 2014, 18:21

Het heeft verder weinig te maken met de Jerom uit Suske en Wiske.
Ik hou het er maar op dat het een broer van hem is.

Nosferatu
Die-hard fan

Re: J.ROM - Force of Gold

Bericht door Nosferatu » 28 nov 2014, 19:28

Ik ben iig tegenover de Amoras-reeks ervan positief verrast. :o
De Jerom in deze reeks is een mens zoals jij en ik.
Hij heeft emoties, positief of negatief, die hij duidelijk laat zien. en er na handelt, maar dat ben ik ook van andere Superheroes, zoals Batman, Spiderman, Iron Man, Wolverine, Captain America en al die anderen uit de stal van DC en Marvel gewendt, dus is het geen openbaring meer voor me, maar tegenover De Gouden Stuntman-Serie uit de jaren 60, 70 en 80 wel! :D
De Amoras-reeks daartegenover rukt de hoofdpersonages uit de hun door de decennia gewende vormgeving er uit en laat ze duisterder, natuurlijk ook normaler overkomen, maar daardoor ook kanslozer!
Het geweld in deze albums is daarvan het gevolg en is dat wat de bedenker van dit alles, Willy Vandersteen, wilde?
Nee!!! Ik denk van niet!

De nieuwe J.Rom-reeks laat weer tegenover de Amoras-reeks hoop vieren.
Mijn strip `De Orkaan´ is weer online!!!
Te lezen op http://suskeenwiske.ophetwww.net

Sal A. Mander
Suske en Wiske kenner

Bericht door Sal A. Mander » 01 dec 2014, 15:49

Album zaterdag gekocht en gelezen. Het verhaal vond ik wat matig en echt gericht op de Amerikaanse markt, of de schrijver heeft getracht het zo Amerikaans mogelijk te doen laten over komen. Het lijkt derhalve op een willekeurig Marvel of DC strip.
Vermakelijk is het wel, maar lang niet zo sterk als de andere buiten-categorie reeks: Amoras.
De tekeningen zijn ook helemaal in de stijl van Marvel/DC gemaakt. Vermoedelijk wordt er bewust gericht op de markt van tieners en superhelden liefhebbers (inhaken op het succes van Marvel).
Wel is het allemaal prachtig getekend, hoewel er soms wel wat meer aandacht besteed had mogen worden aan achtergrond personages.
Al met al vermakelijk. Geen dikke 10 of 9, maar een 7 zeker wel.

Danny5976
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Danny5976 » 13 dec 2014, 21:59

Heb het album sinds gisteren en het kan mij niet pakken. Het verhaal is niet mijn ding, het heeft dus voor mij alleen verzamelwaarde tot op heden

satestokje1
Die-hard fan

Bericht door satestokje1 » 14 dec 2014, 11:56

bij ook een verzamelwaarde.

Antoon
Admin

Bericht door Antoon » 18 dec 2014, 19:08

Voor mijn gevoel gebeurt er nog niet heel veel in dit verhaal en is het meer een inleiding op wat in volgende albums nog moet komen. Daarom viel het mij ook wat tegen, ook in vergelijking met de reeks Amoras. Niettemin zal ik toch ook volgende albums kopen en niet alleen om te verzamelen; ik ben ook wel benieuwd waar de reeks heen gaat.

satestokje1
Die-hard fan

Bericht door satestokje1 » 19 dec 2014, 17:31

het viel inderdaad tegen het verhaal maar ik ben wel benieuwd naar het vervolg van.

Ramon
Admin
Contacteer:

Bericht door Ramon » 20 dec 2014, 19:48

Van de week gelezen, viel inderdaad tegen. Aardig tekenwerk, maar ook wat te "populair" (dynamisch kadergebruik etc.). In ieder geval de prijs niet waard, maar wellicht wordt dit beter met de volgende delen en komt het hier deels doordat het de wereld moet introduceren.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

esteban
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door esteban » 24 dec 2014, 18:36

Over de inhoud kan ik me momenteel nog niet uitspreken, maar over de prijs ben ik het alvast zeker eens. Vastgehad, doorbladerd, alles eens bekeken ... Het bedrag dat tegenover dit boekje moet staan, zie ik niet meteen verantwoord wanneer ik dit naast Amoras plaats.

Svenneke
Suske en Wiske Megafan

Re: [J.ROM reeks] 1. Schaduw

Bericht door Svenneke » 29 apr 2015, 19:00

Heb het geleend in de bib,en blij dat ik het niet gekocht heb.Nix voor mij,al zullen er ongetwijfeld liefhebbers zijn hiervoor.
Suske en Wiskefan sinds 1982

Plaats reactie