[Amoras reeks] 5. Wiske

Bespreek hier de albumreeksen van Amoras, Junior Suske en Wiske, Jerom, De grappen van Lambik, Schanulleke etc.
Plaats reactie
jerom39
Die-hard fan

[Amoras reeks] 5. Wiske

Bericht door jerom39 » 04 nov 2014, 19:04

verschijnt 20 mei 2015

AJG
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Re: [Amoras reeks] 5 Wiske

Bericht door AJG » 04 nov 2014, 19:16

Dan pas? :shock:

esteban
Forum voor de Fans fan
Contacteer:

Bericht door esteban » 18 nov 2014, 00:54

Dat is toch het gewoonlijke tempo van deze reeks?

AJG
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door AJG » 18 nov 2014, 08:49

esteban schreef:Dat is toch het gewoonlijke tempo van deze reeks?

1.Suske 8-mei 2013
2.Jerusalem 6-nov 2013
3.Krimson 7-mei 2014
4.Lambik 21-okt 2014
5.Wiske 19-mei 2015.

Inderdaad dus telkens ongeveer een half jaar er tussen. Voor m'n gevoel was dat minder. My bad..

goofy22
Suske en Wiske Megafan

Bericht door goofy22 » 04 apr 2015, 18:58

Voor de cover zie link:

http://suskeenwiske.ophetwww.net/albums ... oot/05.php

Bron: suskeenwiske.ophetwww.net

Nosferatu
Die-hard fan

Re: [Amoras reeks] 5. Wiske

Bericht door Nosferatu » 21 mei 2015, 18:41

Natuurlijk zal ik ook de volgende keer weer toeslagen en deel 6 halen, maar het overgrote aandeel aan geweld in deze aflevering, is me gewoonweg `too much´!!!
Misschien zien jullie dat anders, maar voor mijn deel hoeft dit niet meer.
Ik wil gewoonweg ontspanning, géén geweld, want hoef ik maar de tv inschakelen en dan heb ik fysiek en verbaal geweld genoeg!!!
Mijn strip `De Orkaan´ is weer online!!!
Te lezen op http://suskeenwiske.ophetwww.net

takegawa
Bezoeker

Bericht door takegawa » 22 mei 2015, 11:17

wauw,

super verhaal. Lang geleden dat ik nog zo goed verhaal heb gelezen. Kijk al uit naar laatste deel. Veel beter als J'rom.

Eszie91
Suske en Wiske fan
Contacteer:

Bericht door Eszie91 » 24 mei 2015, 21:19

Ik had het album gekocht voordat ik naar mijn werk ging. En ik ga altijd met de metro naar mijn werk, dus ik dacht even ontspannend het album te lezen.

Tja, even vergeten dat dit niet de 'normale' Suske en Wiske is en na bladzijde 1 zat ik al met blozende wangen en rode oortjes in de metro. Helaas deed ik er wel langer over om het te lezen dan dat mijn rit duurde, dus thuis nog maar even alles rustig nagelezen met de vorige albums erbij. Mijn geheugen is een vreselijke zeef soms.

Ook voeg ik me bij Nosferatu; er zit veel te veel geweld in, meer dan normaal voor mijn gevoel. Maar, dat moet ik wel zeggen, ik kan niet wachten op album 6. Hopelijk krijg ik dan antwoord op mijn vragen :)
Gewoon een geeky fan girl
Mijn blog

Danny5976
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Danny5976 » 26 mei 2015, 07:17

Het album was inderdaad iets 'grover' dan de vorige, maar in de lijn van dit verhaal past het wel. Ben erg benieuwd naar het laatste deel

Henmii
Suske en Wiske fan

Bericht door Henmii » 26 mei 2015, 08:36

Ik ben het eigenlijk wel eens met Nosferatu: Ze zijn echt overboord gegaan met het geweld en taalgebruik. Er is zelfs een soort seks-scene (voor de goede opletter). Het lijkt wel of ze een statement willen maken zo kort voor het einde van de serie, en dit maakt me dan ook een beetje huiverig voor het laatste deel.

Kort gezegd: De wat volwassener, stoerdere Suske en Wiske reeks (Amoras) is echt volwassen geworden. Hij was ook niet zo humoristisch dit keer, maar wel met een leuke, onverwachte (maar wel inkt-zwarte) cameo. Ik heb een recensie gestuurd naar deze site, dus die kunnen jullie binnenkort verwachten.

Sal A. Mander
Suske en Wiske kenner

Bericht door Sal A. Mander » 26 mei 2015, 09:55

Oe! Is het album uit? Dan moet ik die snel aanschaffen! :-)

AJG
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door AJG » 26 mei 2015, 10:56

Zaterdag gekocht, gisteren in één ruk uitgelezen :shock: ..

Over het geweld/seks/taalgebruik etc. is hier al het nodige gezegd. Ik vind dat allemaal voor een stripverhaal er toch wel wat over.

Maar laat ik dan ook maar een positieve noot proberen te plaatsen: ik vind het plot van deze hele reeks eigenlijk wél goed gevonden: onze vrienden zoek ergens in de toekomst, de rol van Jerusalem, de dubbelrol van Achiel etc.

Maar ik had dit alles toch liever gezien in bv een trilogie in de reguliere stijl. Want langdradig is het ook allemaal wel. Ik denk toch dat het album de helft dunner had gekund, daar waar ik in de reguliere reeks de laatste jaren vaak bij nieuwe albums het gevoel van steeds meer proppen in steeds minder paginas.

spaansespook
Bezoeker

Bericht door spaansespook » 20 feb 2016, 02:45

Vandaag eindelijk deel 5 (en 6) gelezen. Had ze direct na verschijnen aangeschaft, maar was er nog niet eerder aan toe gekomen om ze te lezen.
Er viel me iets op bij het lezen waarvan het me eigenlijk een beetje verbaast dat het hier nog niet besproken is. Op pagina 27 stoppen de fatties een linkerhand in de pan, maar Lambik mist in het verdere verhaal toch echt zijn rechterhand. Een foutje van de tekenaar? Een geintje om aan te geven dat Lambik twee linkerhanden had?

Plaats reactie