Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Algemeen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Versus 116
 Bericht Geplaatst: 23 dec 2016, 22:10 
Die-hard fan

Vandaag versus 116 in de bus ontvangen - missende onderdeel bij mij was -de kerstkaart

Profiel  

Berichttitel: Re: versus 116
 Bericht Geplaatst: 24 dec 2016, 08:56 
Suske en Wiske Megafan

Ik denk dat die bij iedereen mist

Profiel  

Berichttitel: Re: Versus 116
 Bericht Geplaatst: 24 dec 2016, 17:02 
Suske en Wiske Megafan

jerom39 schreef:
Vandaag versus 116 in de bus ontvangen - missende onderdeel bij mij was -de kerstkaart

Dat klopt.
In het voorwoord wordt vermeld dat er dit keer geen kerstkaart komt.
In plaats daarvan heeft Jeff Broeckx de covertekening voor deze Versus gemaakt.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 24 dec 2016, 18:58 
Die-hard fan

bedankt Frank-
is dit besloten in de ledenvergadering of is de fanclub aan het bezuinigen
Had opgevangen dat het lidgeld wel omhoog gaat of klopt dit ook niet

Profiel  

Bericht Geplaatst: 26 dec 2016, 09:32 
Suske en Wiske fan

Ik heb er een punt achter gezet aangezien ze toch niets extra`s meer doen voor de leden afgezien van het ledenbeeldje dan die zal ik wel missen, maar er staat voor mij niets nieuws meer in wat mijn aandacht trekt al jaren, dus vanaf januari ben ik na 26 jaar geen lid meer, zeker omdat ze iedere keer maar het lidgeld omhoog doen maar je ziet er weinig of niets voor terug, en als je iets vraagt om iets kan het niet.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 03 jan 2017, 21:20 
Suske en Wiske fan

Meen je dit Chris?
Ik vind juist dat de Versus iedere keer weer mooier en professioneler wordt en vol staat met leuke informatie. Toegegeven, ik ben slechts enkele jaren lid, dus na 26 jaar mag je misschien wat hogere eisen stellen. Maar ik verbaas me juist iedere keer weer over de hoogstaande kwaliteit van de Versus. En ik vind de contributie niet echt hoog op zich. Je krijgt er ook nog een leuk beeldje voor.
Maar goed, ik heb zoals gezegd ook geen vergelijk met jaren geleden, dus weet niet wat ze toen meer deden voor leden dan nu.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 04 jan 2017, 19:14 
Suske en Wiske fan

Hoi Ralf,

Dit meen ik ja, vroeger zette ze er artikelen in waarvan je nog niet wist dat het uitkwam, zelfs een exclusieve perspresentatie georganiseerd door de fanclub (gulden harpoenmet gratis ex-libris), kortingen op entree van stripbeurzen, ook van boeken en acties die over het gehele jaar zouden verschijnen die zette ze erin, nu zetten ze er dingen in die allang uitgekomen zijn of al eerder gepubliceerd zijn op andere sites, oud nieuws dus, ze zijn wat mij betreft niet met de jaren meegegaan, en w.b.t. de ledendag daar zijn ook geen signerende tekenaars meer, en verkoop van spullen, de fanclubdag biedt ook niks spectaculairs meer als altijd dezelfde mensen die er staan, en hetzelfde programma als springkussens voor de kleine, buttons maken, er was meer sfeer, als ik vraag of ze een zeefdrukje willen bewaren die speciaal uitkomt op de fanclubdag omdat ik wegens omstandigheden (sterftegeval) niet kon komen, dan reageren ze niet en dan zeggen ze daarna dat ze wat overbleef weg hebben gegooid :shock: want dat moest van de uitgeverij :? , dus ja, je hebt helaas en gelukkig (nog) niet zoveel meegemaakt als ik, en dan heb ik het nog niet over de tijd van Feenstra, het enigste positieve is voor mij het (exclusieve) ledenbeeldje, maar die zal ik ook wel los kunnen kopen, want hier en daar worden ze los verkocht, ik weet niet wat ze hebben gezegd over het lidgeld verhoging maar waarschijnlijk vanwege het duurder worden van het papier?!

Groetjes,

Profiel  

Bericht Geplaatst: 05 jan 2017, 19:15 
Suske en Wiske kenner

chrisje1976 schreef:
Hoi Ralf,

Dit meen ik ja, vroeger zette ze er artikelen in waarvan je nog niet wist dat het uitkwam, zelfs een exclusieve perspresentatie georganiseerd door de fanclub (gulden harpoenmet gratis ex-libris), kortingen op entree van stripbeurzen, ook van boeken en acties die over het gehele jaar zouden verschijnen die zette ze erin, nu zetten ze er dingen in die allang uitgekomen zijn of al eerder gepubliceerd zijn op andere sites, oud nieuws dus, ze zijn wat mij betreft niet met de jaren meegegaan, en w.b.t. de ledendag daar zijn ook geen signerende tekenaars meer, en verkoop van spullen, de fanclubdag biedt ook niks spectaculairs meer als altijd dezelfde mensen die er staan, en hetzelfde programma als springkussens voor de kleine, buttons maken, er was meer sfeer, als ik vraag of ze een zeefdrukje willen bewaren die speciaal uitkomt op de fanclubdag omdat ik wegens omstandigheden (sterftegeval) niet kon komen, dan reageren ze niet en dan zeggen ze daarna dat ze wat overbleef weg hebben gegooid :shock: want dat moest van de uitgeverij :? , dus ja, je hebt helaas en gelukkig (nog) niet zoveel meegemaakt als ik, en dan heb ik het nog niet over de tijd van Feenstra, het enigste positieve is voor mij het (exclusieve) ledenbeeldje, maar die zal ik ook wel los kunnen kopen, want hier en daar worden ze los verkocht, ik weet niet wat ze hebben gezegd over het lidgeld verhoging maar waarschijnlijk vanwege het duurder worden van het papier?!

Groetjes,

Zo, jij kunt lange zinnen maken :shock: . (maar het punt dat je maakt snap ik wel, hoor)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 06 jan 2017, 18:24 
Bezoeker

Hoi Chris en Ralf,

Ik ben net als Chris al jaren lid van de fanclub en ook met enige regelmaat in Boxtel geweest. Het verhaal van vroeger was alles beter gaat niet op. In de tijd van Feenstra gingen er ook zaken goed en minder goed. Dit heb ik zelf meerdere keren ondervonden. Dit gebeurt bij iedere vereniging. Dat hoort er gewoon bij.

Wat wel heel erg duidelijk zichtbaar is, is dat het bestuur bezig is met vernieuwing. Wijzigingen in het programma, het structureel krijgen van de tekenaars. En ervoor zorgen dat jong en oud Suske en Wiske leuk blijven vinden. Want dat is vaak lastig.

Ook voor mij als doorgewinterde fan met een aanzienlijke collectie is het lastig om nieuwe items te scoren op een fanclubdag. Maar na jaren verzamelen is dit een logisch gevolg.

De Versus gaat er ook jaarlijks inhoudelijk op vooruit. In de vormgeving (volledig in kleur) als de schrijfwijze, de interviews en de verhalen. Het is logisch dat we in het digitale tijdperk (met alle sociale media) al veel weten over wat er uit komt en gaat komen. Dit is voor een schrijvende media gewoon niet te voorkomen. Zie ook dit fenomeen bij dagelijkse kranten.

Daarentegen zijn de verhalen en interviews goed met als klapstuk ieder jaar een uniek ledenbeeldje. (wat het lidmaatschapsgeld al bijna volledig waard is) Dit wat ieder jaar weer een schitterende aanvulling is op het volledige oeuvre van Parastone.

Kortom grote complimenten voor het huidige bestuur wat volledig bestaat uit hardwerkende vrijwilligers.

Ik hoop dat de Versus en de fanclub de stappen die ze maken blijven doorzetten.

Was getekend een tevreden lid!!

Profiel  

Bericht Geplaatst: 08 jan 2017, 11:51 
Suske en Wiske fan

Chrisje heeft wel een punt. Ik ben 25 jaar lid en de laatste jaren bevat de versus weinig nieuws. Hij ziet er wel goed uit, maar door het internet is het ook bijna niet te doen om met iets nieuws te komen. zeker ook omdat de versus maar 4x per jaar verschijnt. De site zou deze rol over kunnen nemen, maar wordt niet of nauwelijks bijgehouden. Vroeger was deze echt up-to-date. Nu duurt het weken of langer voordat er weer eens wat nieuws op de site staat. Primeurs hebben ze niet meer.

Verder doet de fanclub weinig meer voor de leden. Op beurzen staan ze nog maar met een kleine kraam. Ze kennen de leden niet meer. Naast het ledenbeeldje wordt er niks meer georganiseerd. vroeger waren er korting acties, kans als lid om voor nieuwe speciale uitgave eerder in te schrijven, of speciale uitgaven exclusief voor leden. Werden er reizen georganiseerd naar de musicals, film, de studio en perspresentaties. Ook werd de fanclub door de uitgever en studio meer betrokken bij nieuwe uitgaven. Laatste jaren is het alleen nog de fanclubdag, die inderdaad wel wat vernieuwing mag krijgen en het ledenbeeldje.

Ik heb ook het idee dat in de tijd van Els en Sylvan, maar ook daarna toen Arjen voorzitter was het contact met de studio en uitgever veel hechter was. Zeker het contact met Paul en Marc. Maar ik heb het gevoel dat dit misschien meer door de studio (teken team) en de uitgever komt dan door de fanclub.

de lidmaatschap kosten vind ik wel zeer acceptabel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Algemeen