Overzicht Korte Verhalen

Praat hier over alles dat maar met Suske en Wiske te maken heeft
Plaats reactie
Joyrider
Bezoeker

Overzicht Korte Verhalen

Bericht door Joyrider » 21 mar 2017, 14:16

Ik had 'n vraagje: bestaat er iets van 'n overzicht van alle korte verhalen die er zijn van Suske en Wiske?

Michiel
Suske en Wiske fan

Re: Overzicht Korte Verhalen

Bericht door Michiel » 24 apr 2017, 22:42

Als je op deze wiki pagina alle kolommen (VO tot CL) oplopend sorteert dan hou je de kortverhalen gesorteerd op jaartal over. https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... e_en_Wiske

Hamirubi
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Hamirubi » 25 apr 2017, 13:33

In dat geval tel ik er 83: van De Rammelende Rally (1957) tot De Zorgzoekers (2017).
Ik had de lijst langer verwacht.

MrJohn
Suske en Wiske Megafan

Bericht door MrJohn » 25 apr 2017, 20:06

Ik vind 't anders een lange lijst van korte verhalen. Ik heb niet alle korte verhalen, wel de oude reclame-uitgaves. Maar de meeste Troskompas-verhalen niet omdat ze dus zo duur zijn. Een aparte serie van korte verhalen zou wel uitgegeven kunnen worden om daar in tegemoet te zien.
Ik ben 'n Suske en Wiske-fan vanaf de seventies en ben ook lid van de fanclub. Ik verzamel en lees ook andere boeken en strips.

niraccc
Bezoeker

Bericht door niraccc » 30 mei 2017, 11:35

ik ben nieuw op het forum en ben een verzamelaar van o.a de ' kortverhalen'. Ik ben bezig nu echt eens een goed ( kompleet?) overzicht te maken van alle buitenreeks SenW verhalen. Dat betekent dat ik allereerst een definitie van wat eigenlijk een kortverhaal is zou willen afspreken. Als eerste aanzet hiertoe stel ik voor een kortverhaal te omschrijven als ' elke SenW publicatie van meer dan 1 plaatje ( of stripkader) , waar de plaatjes dan een samenhangend verhaaltje vormen '. Zo kocht ik onlangs de Preesman sticker bestaande uit 2 kaders met tekstballonnetjes. Ook plaatjes zonder tekst ( bvb de ' Lambiek op Sale' poster ) is dan een kortverhaal in deze definitie en ook niet-stripverhalen zoals De ademloze Adonis zullen dan kunnen worden meegeteld.
Het meest recente kortverhaal zou dan volgens mij dat introductie stripje voor de re-styling zijn dat in Belgie in de krantenbijlage voor de Planetenvreter gepubliceerd werd.
Verder staat in de Matla Katalogus ook al een flink aantal kortverhalen ( K verhalen) vermeld en ook de algenoemde lijst op Wikipedia kan worden gebruikt om tot een nieuwe lijst te geraken.

Plaats reactie