De grappen van Lambik 1, 2 en 3

Bespreek hier de albumreeksen van Amoras, Junior Suske en Wiske, Jerom, De grappen van Lambik, Schanulleke etc.
Plaats reactie
Rikki - Erik
DE Suske en Wiske freak!
Contacteer:

De grappen van Lambik 1, 2 en 3

Bericht door Rikki - Erik » 03 nov 2003, 13:12

(niet te verwarren met de Lambikbox svp ;) )

De albums met grappen van Lambik zullen een selectie van de beste grappen uit de jaren '50 en '60 bevatten. Er zullen drie delen verschijnen die allemaal een nieuwe cover krijgen, getekend door Marc Verhaegen. De gags zijn voor deze gelegenheid ingekleurd en de taal is gemoderniseerd.
Studio Vandersteen zal na het verschijnen van deze 3 albums nieuwe grappen van Lambik gaan maken.

Ik heb destijds SU een idee doorgestuurd (naar aanleiding van de Lambik Box, maar ook toen ik daar was vanwege de gewonnen wedstrijd) om de grappen van Lambik ook in softcover weer uit te geven, alleen dit maal ingekleurd, zodat het een soort Spin-off reeks werd net zoals Klein Suske en Wiske. Met aan de ene kant ons voordeel dat we nu in aanraking kunnen komen met deze verhaaltjes (zonder zo'n dure box te kopen), met aan de andere kant in hun voordeel dat het ook verkoopbaar is doordat het is ingekleurd en licht gemoderniseerd. Ik ben blij dat SU hier ook wel wat in zag!
Wat verwachten jullie van deze uitgaven, en hoe verwacht je dat Marc de reeks door zal gaan zetten? (we kennen al de Lambik-Files uit de familiestripboeken)
Laatst gewijzigd door Rikki - Erik op 19 nov 2005, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.

jari
Die-hard fan

Re: De Grappen van Lambik

Bericht door jari » 03 nov 2003, 14:18

Rikki - Erik schreef:(niet te verwarren met de Lambikbox svp ;) )

De albums met grappen van Lambik zullen een selectie van de beste grappen uit de jaren '50 en '60 bevatten. Er zullen drie delen verschijnen die allemaal een nieuwe cover krijgen, getekend door Marc Verhaegen. De gags zijn voor deze gelegenheid ingekleurd en de taal is gemoderniseerd.
Studio Vandersteen zal na het verschijnen van deze 3 albums nieuwe grappen van Lambik gaan maken.

Ik heb destijds SU een idee doorgestuurd (naar aanleiding van de Lambik Box, maar ook toen ik daar was vanwege de gewonnen wedstrijd) om de grappen van Lambik ook in softcover weer uit te geven, alleen dit maal ingekleurd, zodat het een soort Spin-off reeks werd net zoals Klein Suske en Wiske. Met aan de ene kant ons voordeel dat we nu in aanraking kunnen komen met deze verhaaltjes (zonder zo'n dure box te kopen), met aan de andere kant in hun voordeel dat het ook verkoopbaar is doordat het is ingekleurd en licht gemoderniseerd. Ik ben blij dat SU hier ook wel wat in zag!
Wat verwachten jullie van deze uitgaven, en hoe verwacht je dat Marc de reeks door zal gaan zetten? (we kennen al de Lambik-Files uit de familiestripboeken)

is dat hetzelfde idee als van de familie snoek die volgend jaar word heruitgegeven

Ramon
Admin
Contacteer:

Bericht door Ramon » 03 nov 2003, 15:20

Enkel de cover wordt toch door Marc getekend? Waarom vraag je dan hoe we verwachten dat Marc de reeks doorzet :?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Aart-Teun
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Aart-Teun » 03 nov 2003, 15:25

Naar ik begrepen heb worden drie albums uitgebracht met een compilatie van grappen uit de oude reeks. Daarna zullen er nieuwe albums verschijnen met nieuwe grappen. En die zullen dan wellicht door Marc worden geschreven en getekend.

Joël
Forum voor de Fans fan

Bericht door Joël » 03 nov 2003, 15:27

Jep, het is dus de club van Studio Vandersteen (waaronder Marc) die de serie gaat voortzetten.

Ramon
Admin
Contacteer:

Bericht door Ramon » 03 nov 2003, 15:29

Heeft Marc het al niet druk genoeg? Begrijp me goed, het lijkt me leuk, maar volgens mij heeft hij het al druk genoeg met de regulieren verhalen... dat zou dan misschien weer kunnen betekenen dat de nieuwe medewerkers meer gaan doen bij de gewone reeks en, heel lullig misschien, ik zou liever zien dat Marc zich op die reeks blijft focussen :)

btw was de Lambik-Files van Marc dan?

Afbeelding

Joël
Forum voor de Fans fan

Bericht door Joël » 03 nov 2003, 15:42

Volgens mij wel hoor!

Ramon
Admin
Contacteer:

Bericht door Ramon » 03 nov 2003, 15:45

Ok, zal me wel vergissen dan :)

Afbeelding

Aart-Teun
Suske en Wiske Megafan

Bericht door Aart-Teun » 03 nov 2003, 15:47

Ja, dat is wel zo, maar aan de andere kant hoop ik dat ze de Lambik-serie voortzetten en wel in de stijl van de jaren '50 (alhoewel dat waarschijnlijk ijdele hoop is).
En Marc heeft al laten zien, dat hij ook andere stijlen kan tekenen. De 4 introductie-pagina's van de KB-versie van De schat van Beersel waren toch van zijn hand? En die zijn prachtig in oude stijl.

dentom
Moderator
Contacteer:

Bericht door dentom » 03 nov 2003, 16:50

er zullen gags van marc tussen zitten, wie de andere schrijft ben ik vergeten te vragen :-D

H@gar
Suske en Wiske kenner
Contacteer:

Bericht door H@gar » 03 nov 2003, 16:56

Lambik files waren ook door Paul getekend, geschreven weet ik niet....

Persoonlijk verwacht ik niet dat Marc zich ermee bezig zal houden, die zal het gewoon te druk hebben, denk ik....
Daarbij hoop ik dat het niet voortgezet wordt ala de Lambik files, liever oud getekend (maar dat zal wel ijdele hoop zijn....) maar in ieder geval 1 pagina!
In elk geval ben ik benieuwd, en vind ik het een goed plan!!!
Afbeelding

Chris Hoogeveen
Die-hard fan
Contacteer:

Bericht door Chris Hoogeveen » 03 nov 2003, 17:01

Ik heb het idee dat ze getekend zullen worden door de tekenaar van het nieuwe korte verhaal uit de X-tra large, of misschien mede....

--------------------------------

Wanneer komt er eens een sidonia reeks?
I love the sound of breaking glass

Mijn Dvd Collectie

dentom
Moderator
Contacteer:

Bericht door dentom » 03 nov 2003, 17:07

azurill schreef:Wanneer komt er eens een sidonia reeks?

die deed al mee met Jerom he ;-)

Ramon
Admin
Contacteer:

Bericht door Ramon » 03 nov 2003, 17:09

H@gar schreef:Lambik files waren ook door Paul getekend, geschreven
weet ik niet....

Precies, dat dacht ik ook! Dus toch :)

We zullen het over 2 weken aan Marc kunnen vragen...

Afbeelding

Chris Hoogeveen
Die-hard fan
Contacteer:

Bericht door Chris Hoogeveen » 03 nov 2003, 17:12

die deed al mee met Jerom he

ja dat weet ik wel, maar het ging uiteidelijk toch om Jerom

Maar doel op een reeks die de naam sidonia draagt.

Ik vind het trouwens een leuk ideeën dat ze door willen gaan de DGVL.

Wordt het volgende deel dan deel 4 of 8?
I love the sound of breaking glass

Mijn Dvd Collectie

Plaats reactie