Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 19 dec 2010, 21:21 
Suske en Wiske Megafan

leuk verhaal wat snel doorleest.
De cd vind ik geniaal zeker als je deze vergelijkt met de luisterstrips aan het eind van de jaren 80 begin jaren 90. Je kan zeker horen dat de techniek niet stil heeft gestaan.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 21 dec 2010, 20:46 
Die-hard fan

misschien een stomme vraag maar waarom heeft wiske een andere haardracht

op cover zappende ziel weer normaal haardracht
en op cover queen weer deze andere haardracht

kan iemand iets vertellen

Profiel  

Bericht Geplaatst: 21 dec 2010, 20:49 
Suske en Wiske Megafan

Ik denk: omdat het kan!!
Verder geen flauw idee waarom ze wisselen wat betreft kapsels.
Misschien is de cover voor de zappende ziel niet de definitieve zoals wel vaker het geval is.
We zullen het wat dat betreft vanzelf wel zien.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 22 dec 2010, 12:18 
DE Suske en Wiske freak!

Ik geloof dat Luc er al iets over heeft geschreven in de Versus. Maar op de ledendag zeiden Luc en Peter dat ze regelmatig afwisselen omdat meisjes graag hun haar wisselen, en inderdaad, omdat het kan :)

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Bericht Geplaatst: 22 dec 2010, 14:46 
Suske en Wiske Megafan

nick jansen schreef:
De cd vind ik geniaal zeker als je deze vergelijkt met de luisterstrips aan het eind van de jaren 80 begin jaren 90. Je kan zeker horen dat de techniek niet stil heeft gestaan.

Misschien is de CD van 'De stuivende stad' technisch gezien beter dan de luisterstrips van eind jaren 80/begin jaren 90, desondanks hoor ik liever de oude jaren 80 luisterstrips. Misschien omdat de verhalen toch leuker zijn? Ik weet het niet, maar je hoort op de één of andere manier dat ze met creativiteit gemaakt zijn, terwijl 'De stuivende stad' m.n. is gemaakt met marketing in het achterhoofd.
Dan heb ik het uiteraard over de oorspronkelijke zes luisterstrips van eind jaren 80 (Koddige kater, IJzeren schelvis, Hondenparadijs, Charmante koffiepot, Zingende zwammen, Sprekende testament). Over de begin jaren 90 luisterstrips zal ik het maar niet hebben, die zijn m.i. enkel gemaakt om te cashen, slechte stemmen, slecht geacteerd en de verhalen zijn schandelijk verslacht tot 20minutenverhaaltjes.
Neemt niet weg dat ik met plezier heb geluisterd naar 'De stuivende stad' (al was het alleen al omdat Yael, een bekende van mij, de eer had om Wiske te spelen).
Wat mij betreft gaan ze een aantal oudere verhalen op dezelfde manier als 'De stuivende stad' in luistervorm uitbrengen.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 23 dec 2010, 17:18 
Forum voor de Fans fan

JeroenG schreef:
Misschien is de CD van 'De stuivende stad' technisch gezien beter dan de luisterstrips van eind jaren 80/begin jaren 90, desondanks hoor ik liever de oude jaren 80 luisterstrips. Misschien omdat de verhalen toch leuker zijn? Ik weet het niet, maar je hoort op de één of andere manier dat ze met creativiteit gemaakt zijn, terwijl 'De stuivende stad' m.n. is gemaakt met marketing in het achterhoofd.

Zou dat niet zijn omdat we ons 30 jaar later simpelweg véél bewuster zijn van die strategie? In de jaren 80 was het vast niet anders. Eveneens omdat de oudere luisterspelen onvermijdelijk vergroeid zijn met onze nostalgische neigingen, je pense.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 26 dec 2010, 12:50 
Suske en Wiske Megafan

Ik bedoel inderdaad de oer-luisterstrips op plaat en cassettebandje
Ikzelf heb de bandjes van:
- De charmante koffiepot
- Het hondenparadijs
- De ijzeren schelvis
- De zingende zwammen
en de cd van De kleine postruiter (dit verhaal is slecht ik heb nog nooit het einde van het verhaal gehaald)

Profiel  

Bericht Geplaatst: 26 dec 2010, 16:16 
Suske en Wiske Megafan

nadat ik gisteren het album en de cd heb gekregen had ik vandaag even tijd gevonden om al die twee cadeaus te beluisteren en te lezen. Ik moet zeggen dat dit alles een prachtige sfeer en afsluiting van het jubileumjaar geeft.

Het album is heel mooi: het verhaal zit ietwat ingewikkeld in elkaar, heeft goede verhaallijnen, goede tekeningen. De rollen en de humor vond ik minder maar beter iets minder dan al die flauwe humor. Over de rolverdeling vind ik dat Sidonia bijna geen rol heeft en dat in een jubileumuitgave. Vroeger speelde zij altijd actief mee in de verhalen. En van Lambik vindt ik op een moment ook saai worden.Dat hij telkens weer met iets anders bezig is en niet doorheeft wat er ondertussen gebeurd. Later gaat hij het gevecht aan met de Zwarte M. Verder vond ik het goed dat Jerom iets minder aandacht kreeg, waardoor het verhaal ook niet zo simpel doorliep. Kortom vindt ik dat het een prachtig, sfeerrijk album is.

De luisterstrip vond ik ook zeer geslaagd, ondanks de prijs. Nadat ik even schrok van het flauwe grapje op het begin, is het ook een prachtig iets geworden.Sommige stemmen waren irritant om te luisteren, zoals die van Lambik, maar vooral de stem van de Zwarte M en Wiske waren erg mooi ingesproken. Een minpuntje is dat je de tekeningen van het album - als je de strip gaat beluisteren- in je hoofd moet hebben anders volg je het niet echt.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 04 jan 2011, 17:31 
DE Suske en Wiske freak!

Wat ik me trouwens ook van de ledendag herinner is dat in een eerder stadium dit album 'De bangelijke bergboon' zou gaan heten :)

Nu volledig online te lezen: Afstudeerproject én tevens promotie-stripverhaal voor de studie CMD

Profiel  

Bericht Geplaatst: 08 jan 2011, 18:47 
Forum voor de Fans fan

Rikki - Erik schreef:
Wat ik me trouwens ook van de ledendag herinner is dat in een eerder stadium dit album 'De bangelijke bergboon' zou gaan heten :)

Hmm.. ik geloof dat de uiteindelijke titel mij toch meer aanspreekt (gelukkig maar :))

Profiel  

Bericht Geplaatst: 09 jan 2011, 10:47 
Suske en Wiske Megafan

Robert schreef:
Rikki - Erik schreef:

Hmm.. ik geloof dat de uiteindelijke titel mij toch meer aanspreekt (gelukkig maar :))

De definitieve titel klinkt inderdaad beter... Het team heeft soms wel is meer zulke onhandige titels gebruikt.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 23 maart 2011, 16:24 
Suske en Wiske fan

Sinds 21 maart staat de Suske en Wiske-applicatie van De stuivende stad in Android Market. De applicatie wordt enkele dagen GRATIS aangeboden.

Zie ook: http://www.suske-en-wiske.eu/?page=news

Profiel  

Bericht Geplaatst: 29 jul 2011, 18:20 
Forum voor de Fans fan

Kort : Opnieuw een OK-album, maar over de hele lijn toch een vrij magere bedoening. Dit idee kon beter uitgewerkt worden en het tekenwerk leek soms wat te vluchtig, waar is de finesse? Gelukkig een niveau hoger dan 306 en 308. Wel een trapje lager dan 309 en 310, die op zich dan weer een niveau lager zitten dan 307. Leuk hé, die nummers :P

Profiel  

Bericht Geplaatst: 26 maart 2012, 18:28 
Suske en Wiske fan

Ik begrijp de vrij goede beoordeling van dit album niet. Ik kon nauwelijks een geeuw onderdrukken bij het lezen van 'de Stuivende Stad', ik had er echt geen plezier in. De zwarte madam had ik liever in een betere setting zien opgevoerd worden dan in dit saaie verhaal, ze verdient veel beter. Voor mij is dit album gebuisd en is het het slechtste album van het nieuwe team, 'de Gamegoeroe' en 'de Stralende Staf' buiten beschouwing gelaten.

Profiel  

Bericht Geplaatst: 25 mei 2012, 10:58 
Suske en Wiske kenner

+

Sidonia. Blijft lekker thuis.

+/-

Groot deel van de tekeningen. Bij tijd doet het me denken aan De Elfstedenstunt, maar net als dat album oogt het soms wat te druk. De Zwarte madam vond ik ook niet mooi.

Lambik. Dat hele verkies ding deed me niks, omdat er niet veel mee werd gedaan. Jammer want het is wel typish Lambik voor de rest. In vergelijking met 305 (De tijdbobijn) is het stap terug.

-

Jerom. Het kan nog erger (308/309), flauwer (304) maar echt onder de indruk was ik niet. Net als bij Lambik een stap terug in vergelijking met 305 en minder zelfs nog minder dan hij.

Verhaal. Een verhaal kan je boeien of niet en mij deed het niet zoveel. Geen binding met de personages Zwarte Madam en die 2 gasten. Het vorige verhaal met de Zwarte Madam beviel al minder en de enige vooruitgang zijn de tekeningen. Ander groot nadeel hier door is dat Suske en Wiske ook tegenvallen.

Was het bij 304 de kinderachtige gieters, in dit album zijn dat de mini's Jeroms. Wel had met meer achtergrond verhaal dit beter kunnen uitpakken. Waarom is er bijvoorbeeld niet voor gekozen dat De Zwarte Madam die gemaakt heeft van steen, toch steen genoeg ?.

Flink stuk weer sneltrein, eind conclusie is weer wat gehaast.

5/10. Conclusie is een 0.5 meer dan 304 en een punt meer dan 308.

310 - 8.0
309 - 7.5
307 - 7.0
303 - 7.0/6.5
305 - 6.5
311 - 5.0
308 - 4.5
304 - 4.5/4.0

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Forumoverzicht » Suske en Wiske » Verhalen